• Menfis

    Ahoj, prosím vás měl bych dotaz. Na zadním kole mám plášt už od pohledu oproti přednímu sjetý, špalíky uprostřed pláště mají 1mm, přední má 2mm, blíže ke kraji je to u obou o 1mm více. Je dobrý nápad prohodit přední plášť za zadní? Nebo je lepší koupit rovnou oba nové aby mi pak někde neustřelilo přední kolo?

    • novas752  

      Neni, je to blbost. Na přednim kole je stav pláště důležitější. Když ulítne zadek, nic moc extra se neděje, když ulítne přdek, jdeš k zemi.

      Když něco, tak zadní vyhodit, přední dát dozadu a dopředu nasadit nový.

    • Kysky  

      Jistě, že je to dobrý nápad… do první ostřejc projetý zatáčky :-)

    • Menfis  

      Děkuju oběma z rychlou odpověd. :D ještě bych měl doplňující otázku idkyž vím že bez fotky pláště moc poradit nejde. Jsou to original btwin (decathlon) pláště od výroby s kolem a není na nich nikde vyznačen směr otáčení. U takových plášťů je tedy jedno jak jsou nasazeny nebo nějak podle zkušeností dáváte směr?

      • jIrI___  

        Některé pláště směr otáčení nemají vyznačený a člověk na něj musí přijít selským rozume.m (pokud je vzor šípovitý, inspiruj se směrem otáčení u traktorů nebo tady). Ale většina plášťů směr otáčení vyznačený má. Buďto je stejný pro přední i zadní kolo nebo je pro předek a zadek odlišný.

        • Menfis  

          je to tento plášť.

          https://www.decathlon.cz/…8551967.html

          • cyklista86  

            Tady u toho to je jedno. Hlavne nekupuj ty same. Vyzkousej neco jineho.. Vem tyto budes spokojenej https://www.moolbike.cz/…m-27-5x2-25/?…

            • Menfis  

              já tyhle stejné určitě nechci vlastně jsem chtěl v tomto vlákně vybrat rovnou nové pláště pro mé využití tak 50/50 les/asfalt. Ty Schwalbe smart samy co jsi poslal jsem tu našel vcelku vychválené jen nevím zda pro mé využití nejvhodnější no.

              • cyklista86  

                V lese to horsi jak ty co tam mas ted nebude a po silnici poletis uplne jinej level.. Ja s nema jezdim za ziletkarema 35–40km/h uplne v pohode. Sotoliny, polni, lesni cesty taky bez problemu..

              • novas752  

                horší než to co na tom kole je to rozhodně nebude. Pak jen záleží kolik chceš do těch plášťů vrazit. Ve své třídě to nejsou špatné pláště, ale celkově jsou i lepší.

                • Menfis  

                  jestli ty Schwalbe stoji tohle tak do 1200/pár

                  • cyklista86  

                    Lepsi dusove plaste na 50% silnice, 50% les nesezenes. Tady je mas asi za nejnizsi cenu https://eshop.vypocetnitechnika.eu/…mance-cerna/

                    Jinak teda predpokaldam, ze to mas MTB a ta sirka 2.25 se ti tam vleze bez problemu. Ted mas 2.0 coz jsou dost uzovky. Uvidis jak se zlepsi komfort a prilnavost. Muzes foukat trochu nizsi tlak s tema objemnejsima plastema. I obvod se ti zvetsi. Proste to pojede mnohem lepe. Trust me bro.. :D

                    • Menfis  

                      Je to klasickej rockrider ten levnejsi za sedmicku, nevim kolik stoji ted. Takze bych ty plaste asi tak neprozival. Klidně bych ty Schwalbe zkusil. Na tomhle mam najeto 800km, nevim kolik dá tento.

      • novas752  

        Většinou vzorek dělá takovou šipku ve směru jízdy jako je pneumatikách na traktoru. Většina kvalitních plášťů má směr označený, pokud teda nějak směrovaný je. Ale zároveň tu jsou pláště které mají jiný směr pro přední a pro zadní kolo (případně vzorky vyloženě určené spíše na přední a spíše na zadní kolo)

    • Menfis  

      Tak Schwalbe mám doma. Přišli i s dušema a zde bych měl dotaz věřím že nejsem první ale zkusím to. Duše jsou s galuskovýma ventilkama, já měl doposud vždy automobilové a k těmto měl jistou nedůvěru. Vím že galuskové se špatně pumpují na benzince např, ale vozím s sebou pumpičku na oba typy tak by to snad nevadilo. Jaké máte vy, mají tytto nějakou výhodu/nevýhodu?

      • novas752  

        Galuskové jsou asi křehčí, je snadnější je ruční pumpou bez hadičky zlomit. Jinak nemusejí mít čepičku protože se neucpavají bordelem tak jako auto, dají se snadněji ufouknout pokud potřebuješ někde snížit tlak, jsou lehčí a hezčí. :-) To je asi všechno.

        • Menfis  

          U mého kola je váha ventilku vskutku zanedbatelná. Právě že o tu křehkost mám trošku obavy, zejména aby se v terénu neurazila ta už na pohled chatrná šroubovací hlavička no.

          • LM  

            To máš na toho Rockridera 520? Pokud ano, tak by ses s ním neměl dostat do takového terénu, kde by to hrozilo.

            Mne se na trail/enduro fullu za 6 let nepodařilo galuskový ventilek ani odřít, na rozdíl od ráfků, které nějaké šrámy mají (teď abych začal vozit náhradní ventilek:-))

            • Menfis  

              Jistě, je pravda že to kolo si řekne kdy je ten terén přiliš a je třeba zpomalit :D Fajn ono to jen ve mě nevzbuzovalo moc důvěru, netvrdím že je to chatrný ventilek.

          • t29  

            hodí se mít s sebou redukci, pak nafoukáš i na benzince

            https://www.kupkolo.cz/…-moto_z1335/

            taky existuje redukce otvoru v ráfku

            https://www.kupkolo.cz/…053_z108561/

          • novas752  

            Vzhledem k tomu že jsem ho ani na enduru nikdy neurazil tak to na kole kde je aktuálně autoventilek asi úplně nehrozí.

          • Tencovozikmin  

            Asi bude dobre dat redukci do rafku a cepeckem taky nic nepokazis.

            • novas752  

              Čepička je úplně zbytečná. To se hodí leda na smotanou náhradní duši aby ventilek duši nepropíchl/ne­prodřel. Jinak je tam k ničemu.

              • Tencovozikmin  

                Psal jsem ze tim nic nepokazi a kdyz ma strach ze se utrhne,tak bude aspon klidnejsi,zbytecna je tva panicka reakce.

                Redukce do rafku zabrani vanglovani ventilku treba pri foukani a proti necistotam vode atd.

              • Jezevec70  

                Jak zbytečná? Musíš si koupit barevnou, aby ladila s barvou kola. Pak je to módní doplněk. :-)

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.