• Coconut

    Dobrý den, celou dobu jsem byl přesvědčený, že si koupím kotoučové brzdy.

    Nedávno mi ale kamarádi řekli, že stisknutím brzdové páčky se kotoučová brzda ihned zablokuje a tím pádem je to nebezpečné…

    chtěl bych se vás zeptat co je na tom pravdy…

    0 0
    • Malej  

      Tvoji kamarádi nemají pravdu, kotočouvky se taky regulují silou na páčku.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Je pravdou, ze kdyz zamackens paku hydraulicke brzdy stejne, jak jsi zvykly mackat paku na kantichach nebo Vckach (pochybne kvality, se stvrdlymi spalky a pod..), tak ti brzda bude pripadat jako neovladatelna a nabudes podobneho pocitu jako tvi kamaradi. Docela rychle ale prijdes na to, ze se da vpohode brzdit jednom prstem a tim padem muzes pevneji drzet riditka, nemusis paku tak moc mackat, takze neboli brzdy…

      I pres relativne narocnejsi servis hydraulicke brzdy (dobre) vitezi nad spalkovyma brzdama na plne care a neni duvod se jich bat.

      0 0
    • saddik  

      Doporučuji pořídit zároveň kotoučové brzdy a chytřejší kamarády.

      Kotoučovky hlavně hydraulický, nikoli mechanický a troufnu si říct, že jakýmkoli Shimanem neuděláš chybu. Mám obyčejné mimořadové M486 a jsou absolutně OK (netvrdím, že jsou jakkoli excelentní, ale fungujou dostatečně, pohodlně, bez potíží a jsou levný). Pak už jen záleží, kolik peněz dáš.

      0 0
    • Pepe72  

      Deore: cena vykon super pomer. Packy se daji stelovat podle delky prstu.

      0 0
      • Vilém  

        …tak jako u kazde jine kotoucovky:)

        0 0
        • Concorde  

          Nedavno jsem narazil na nejake lowcosty (ted uz nevim jestli shimano nebo tektro), u kterych to nijak neslo. Celkem me to zarazilo

          0 0
          • Vilém  

            Uz mi neco takovehop psal nize Esi. Osobne jsem jeste nic takoveho nepotkal:)

            0 0
            • Concorde  

              Ajo, sorry. Jsem zas moc rychly. Nicmene nechapu, proc to tak delaji. Ten system oddaleni neni nejak narocnejsi na vyrobu.. Asi aby se to aspon necim lisilo od ostatnich low rad

              0 0
              • Esi  

                už jsem to našel jsou tam tyhle brzdy :) TEKTRO Auriga Comp

                0 0
                • Bokec  

                  To nejsou spatne brzdy najel jsem na nich cca 1500km. Stelovani paky maji 2,5 imbusem.

                  Jen je potreba za ne trochu vic vzit. Ale brzdi dobre!

                  0 0
                  • Esi  

                    jo nakonec to brzdí i když sedím na sedle tak dvěma prstama se to vpohodě postaví na přední kolo, ale ta síla musí být ohodně větší než na Deorkách co mám na biku.

                    0 0
                    • Bokec  

                      Ano oproti Shimano musis vice zabrat.

                      Da se to krasne prirovnat kdyz byla drive auta bez posilivace brzd- Tektro a auta z posilivacem brzd – Shimano :-)

                      0 0
                      • KoudakT  

                        Ještě bych rozlišoval, jestli mají Shimana přepákování Servo Wave. Tam je taky docela solidní rozdíl.

                        0 0
                  • hovanec  

                    Spíš bych řekl, že brzdí. Jakýkoliv přívlastek není na místě. :)

                    0 0
                • Vilém  

                  Asi mas jinou verzi, ale na teto fotce to vypada stejne jako na tom Shimanu.

                  0 0
                  • Esi  

                    podle obrázku mám trochu jinou verzi, to kolo je rok 2008, a nebo tam ten šroub někde je schovanej mám velké ruce tak že jsem to štelovat nepotřeboval :-) tak jsem zase tak moc nehledal

                    0 0
                • Concorde  

                  Já měl na mysli Tektro HDC300

                  0 0
          • Esi  

            Já mám tohle na Tektrách ale nevím co je to za typ je to kolo staré asi 8 let bude to úplnej LowCost, ale když potřebuješ zastavit a nepotřebuješ to hned tak to stačí :) Mám velké ruce tak že mi to nevadí, má to dokonce ještě i páku dělanou na 4 prsty ale brzdím jen dvěma jako na normálních brzdách

            0 0
            • bruco  

              Na normalnych brzdach sa brzdi jednym prstom. :-)

              0 0
              • Esi  

                No to jo na biku mám deorka a v pohodě, ale tektra to je jiná liga ne náhodou je tam páka na 4 prsty :)

                0 0
    • kudykam  

      Jakmile věta začíná stylem „Kamarád říkal…“ tak to určitě musí být „na 100% pravda“ :-D

      0 0
    • Pepe72  

      Vilem: mas pravdu maji to vsechny. Treba br 486 to nema.

      0 0
      • Vilém  

        O tom dost pochybuju. Ale kdyz mi prilozis foto, ze na konci tycinky, ktera tlaci na pistek, neni vnitrni 6ti hran, tak ti to uverim.

        0 0
        • Esi  

          mám na zimáku nějaká Tektra a ty fakt nejdou. Ale je pravda že se tu mluví o brzdách a Tektra jsou jen takové přibržďovače :-)

          0 0
          • Vilém  

            OK, upravuji na „…tak jako u skoro kazde jine kotoucovky“:)

            Ale u tech 486 se mi to opravdu nezda.

            0 0
        • Vilém  

          Poradne foto jsem nenasel, ale na tomto videu vypada, ze tam ten 6ti hran je.

          0 0
        • saddik  

          Vilém má pravdu, mám 486 a nastavitelný jsou imbusem v tycce.

          0 0
    • Pepe72  

      Vilem poslu dukaz odpoledne :-)

      0 0
    • Pepe72  

      Kde to je ? Na deore to mam v pacce.

      0 0
      • Vilém  

        Tam, kde je stopnuty to video, ktery jsem postnul vyse. Proste tycinka, ktera je zakoncena ve valecku prostrcenem pakou a ktera tlaci na pistek paky. Serizuje se to nejakym malym imbus klicem, odhadem tak 2–2,5mm klic.

        0 0
    • Pepe72  

      Uz rozumim je to hluboko a musim pouzit tycovy imbus.

      0 0
    • Pepe72  

      Doma mrknu, mam predni i zadni. Budu rad kdyz bude mit Vilem pravdu. :-)

      0 0
    • MirosPikos  

      Máš špatný kamarády :)

      0 0
    • PolsondeSide  

      Já přešel s v brake deore na hydry deore. Jako brzdí to pěkně a bez dalších zadrhelu ale zase nějak zásadní rozdíl nepocituji. A to servo taky přesně nechápu jestli je tolik poznat oproti verzi běžné, nevím ani jak konkrétně funguje. Oceňuji ale brzdění o dvou prstech což u spalku bych sakra lámal. Je ale pravda že jsem jiné kotouče neprojel.

      0 0
    • Pepe72  

      Vilem: dík za postřeh. Je štelovací. Polsonde: stačí brzdit jedním prstem a ubrzdíš všechno!!!!!!!!

      0 0
      • Vilém  

        :) Rado se stalo.

        0 0
      • PolsondeSide  

        být tak lehčí, věřím. Ale mám bezmála metrák a ty dva prsty považuji za velký pokrok oproti ráfku, kde jsem při prudším brždění musel zabrat všemi prsty na doraz.

        0 0
        • saddik  

          No, máš sice 29" kola, takže brzdná síla se tím oproti mé 26" trochu zmenšuje, ale stejně se mi to nechce věřit. S o třídu horšíma brzdama a cca 85 kg brzdím jedním prstem v klidu, dvěma jen když chci udělat stoppie.

          0 0
    • scota  

      Mám brzdy Shimano SLX BR-M675 brzdí docela slušně a vyhrály nějaký test v poměru cena /výkon. Projev závisí také na použitých na destičkách, ale s originálníma je dávkovatelnost velmi slušná. Ale ještě více se mi líbí nové Shimano XT BR-M8000.

      0 0
      • THORX  

        XT BR-M8000 mám v merku ;-)

        0 0
        • Vilém  

          jasne prikup, za chvili bude cena kola dvojnasobna. Pak si schvalne zkus spocitat naklady na km provozu, jestli se neblizi provozu Rolls Royce.

          0 0
      • hovanec  

        Taky bych doporučil SLX. Navíc za pár kaček se z nich dají udělat XT. :)

        0 0
        • THORX  

          Myslíš vyměnit ten plíšek SLX za XT?

          0 0
          • Bokec  

            Jakej plíšek?

            Mám SLX, dal jsem místo té hnusné závlačky šroubek a přestříkal jsem ty hnusný stříbrný krytky na černou matnou, ale žádný plíšek jsem tedy neměnil…

            Asi myslíš tu krytku nádržky minerálního oleje u brzdové páky…

            0 0
            • hovanec  

              Dále šroubek, který je na servo wave u XT, u SLX je tam záslepka.

              https://www.youtube.com/watch?…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Otazkou je, proc se s tim srat, kdyz sroubek jenom umozni nastaveni delsiho mrtveho chodu a kdytrka stoji dalsi prechy. Jedinne co asi ma smysl, ze sroubek do trmenu namisto zavlacky…jinak je to pozerstvi…

                0 0
                • Vilém  

                  Ona zas ta zavlacka je jistota, sroub se muze vyklepat:)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Hmmm…pokud sroub neni jisteny dalsi zavlackou, tak to pak jo (coz mi pripomina, ze jsem ztratil zavlacku a ted cekam az ztratim sroubek a desky:)

                    . Mi by u zavlacky vadilo, ze se muze pri vymene desek ulomit a zrovna nebudu mit nahradni…ano, vim ze to neni tak akutni starost:)

                    0 0
                    • PolsondeSide  

                      někde se tu řešilo, že u M615 nelze vyměnit za šroubek pač tam chybí závit. :-(

                      0 0
                    • Esi  

                      při každé páté výměně desek dáš preventivně novou závlačku za korunu a a jsi v pohodě 5× ohnout a narovnat ta závlačka vydrží určitě :-)

                      0 0
                    • Vilém  

                      Ten sroubek je jisteny takovou pojistkou z dratku, neco jako vnejsi segrovka. Ze by tam ale nejak drzela, to teda ne, ztratit ji nebude tak slozity.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tyjo, zavlacka a je z toho skoro Woodstock:)

                        Hope ma zavlacku z pokrouceneho dratku a az donedavna jsem si myslel, ze je to neztratitelne…asi asi jsem to nekde zachytnul o hedr v aute a uletela…

                        0 0
                      • Bokec  

                        Zatím jsem závlačku na šroubu nevytratil, drží tam dle mne velice dobře, otočil jsem ji tak aby se dotýkala těla brzdiče,

                        Na závit šroubu jsem dal modrý „Loktajt“ tak jak to dělá Tektro na své šrouby.

                        Tedy šroub nemůžeš vytratit a jde normálně vytočit…

                        Ta velká závlačka je fakt hnusná :-)

                        0 0
                    • bruco  

                      Nie je zavlacka sucastou balenia novych dosticiek?

                      0 0
                    • Salamista  

                      ulomit závlačku? ale notááák :)

                      vždyť tu závlačku nemusíš tak lámat na konci, stačí jen kousek přihnout.

                      a když se ti teda povede a zlomíš jeden konec, tak tam je ještě druhej konec na ohnutí ;)

                      0 0
                • Bokec  

                  Souhlasím.

                  0 0
                • BikeříkCZ  

                  „Otazkou je, proc se s tim srat, kdyz sroubek jenom umozni nastaveni delsiho mrtveho chodu“

                  To pisi vsichni. Otazku, kterou jsem nikde nevidel, je tak, jak je ten mrtvy chod dlouhy za vychoziho stavu/od vyrobce. Ten mrtvy chod totiz muze byt tak kratky, oproti jinym brzdam, ze dava smysl tam dat tu volbu, aby sel pripadne prodlouzit.

                  0 0
            • THORX  

              Myslím jen kryt kde je to logo na YouTube jsem viděl video jak s SLX udělat XT jen vysrouboval SLX a dal XT prostě demence.

              0 0
    • PolsondeSide  

      tak jasně, mám tam obyč desky shimano za pár kaček. Příští rok hodím na předek s chladičem a uvidí se.

      0 0
    • maedva  

      Ahoj, samozřejmně kamarádi nemají pravdu. Kot. brzdy brdí lépe, ale brzdný účinek zle dávkovat plynule.

      Jinak teď máš bike s klasickými lankovými brzdami…

      Takže nezapomeň že při přechodu na kotoučové brzdy to neznamená jen koupit brzdy, ale:

      1. Mít rám a vidlici s úchyty (ale když to řešíš tak asi budeš mít… :)

      2.0) Investice – Samotné brzdy, kotouče, redukce, zapletená kola s náboji na uchycení kotoučů, montáž + případné zakrácení hadiček (nová náplň a odvzdušnění)…

      2.1) Investice – Hydralické, nebo Mechanické ?

      1. Pokud to nutně nepotřebuješ tak se na to vyprdni a pošetři na další sezonu na nový, nebo lepší bazarový bike ;-)
      2. Pokud to však prostě mít musíš (ten pocit znám :) – dívej se i na cyklo bazary, tam se dají sehnat někdy hodně dobré věci za super ceny.
      0 0
    • THORX  

      Chci se zeptat ohledně brzd mám AVID DB3 když jsem jel sjezd tak se asi pořádně zapotili a dole mi na chvíli některý kotouč začal na chvíli škrtat je to bězná věc?

      Dá se nastavit agresivita brzd zdá se mi od té doby co brzdy seřídili v kellysu tak jsou takové mdlé žádné drama se nekoná když prtem jen na moment stisknutí žádné kousnutí a mě to nebere vpřed přes říditka :(

      0 0
      • PolsondeSide  

        proč to řešíš když budeš všechno měnit za XT :-*)

        0 0
      • saddik  

        Odstavec 1: ano, je to normální.

        Odstavec 2: Agresivita se nijak neseřizuje. Pokud to brzdí méně, tak můžeš mít zamaštěné nebo zapečené desky, případně sis prostě zvyknul.

        0 0
        • Vilém  

          K tomu bodu 2 by mozna stacilo proste na tom jezdit a brzdit.

          0 0
          • THORX  

            Přední už jsem měl krásně zajetou ta brzdila parádně nevím co všechno stím v kellysu dělali jestli po vyměňovali vše za nové a zase musím zajíždět :( no uvidíme teď se na kolo moc nedostanu odpolední a v pondělí jedu na dovolenou :D české Švýcarsko ;-) ale pak mám týden volno tak tomu sám jen to počasí by se mohlo trošku uklidnit ve 35°C mě to taky moc nebaví :(

            0 0
    • BumBoomBum  

      Dokáže mi někdo vysvětlit proč 203mm kotouč „ku*ví“ vidlici? Nějak nechápu ten smysl proč by velký kotouč měl ničit vidlici. Díky za osvětlení

      0 0
      • SloM  

        Zvetsi se rameno na kterem pusobi sila na vidlici → vetsi ohybovy moment

        0 0
      • danielh  

        Protoze slabsi 30–32mm vidle na takove kotouce vetsinou! nejsou delane, cest vyjimkam. 203 kotouc patri na FR/DH kola s vidlicemi o prumeru noh 34,36–40mm.

        0 0
        • krabica  

          Á sakra, když mám nohy 35 mm, tak jsem v hajzlu? :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jo, nesahej na predni brzdu, zabijes se…

            Na sjezdaku mam taky problem, nastesti na enduru mam jenom 180 mm kotoucek, takze vlastne dobry:)

            0 0
      • -b-n-x-  

        Prostě tam je větší páka.

        Ovšem mě by třeba zajímalo jestli se s tím někdo už setkal v praxi. Pro normálním xc použití to podle mě nebude problém a při en/dh/fr to zase ti vidlici zničí jiné věci.

        0 0
        • oddie  

          Ono ve skutečnosti na té velikosti kotouče v podstatě nezáleží. Jen při tom doporučení vycházejí z předpokladu, že uživatelé chtějí mačkat páku zhruba stejnou silou a podle velikosti kotouče tak přiřazují odhadované zatížení. Takže není vůbec žádný problém, když si někdo dá na subtilní vidlici třeba 203 kotouč a bude jezdit a brzdit piánko, tohle vidlici víc zatěžovat nebude. Naopak jsou lidi, co vozí malý kotouč kvůli váze a je jim jedno, že musí páku zmáčknout pořádně, a klidně tak zatíží vidlici mnohem víc – tohle se co tak matně pamatuju psalo někde o Kulhavým, že vozí malé kotouče kvůli váze, a že i tak dá vidlici na pr*el podstatně víc než slečna na cyklostezce, i kdyby měla kotouč sebevětší, je snad doufám jasné.

          0 0
          • mirabike  

            Píšeš hovadiny.. fyzika je jen jedna ;-)

            0 0
            • oddie  

              Tak se ji nauč, hovadino. To jsem přesně čekal, že sem bude pindat někdo, kdo se nedostal ani k násobilce :/

              0 0
              • Strakááč  

                Pno je úplně jedno co to je za kotouč. Nakonec jde stejně o to jak těžkej je jezdec jak kvalitní je vidle, jak moc účinný jsou brzdy s kotoučema a tak dál.. ale nechápu proč se o tom chce nekdo dohadovat..

                Všechno je to ovlivněny plno faktorama..

                0 0
    • BumBoomBum  

      Zvětší se rameno? Když je to otázka v extrému 4cm? To se ty síly nějak násobí nebo kde se vezmou ty ničivé síly? 203mm kotouč vozím od doby co mě kolo chytlo a v životě jsem neslyšel že by to někomu odjebalo vidlici tak mi to přijde divné. Staré marcochy měli kolik nohy? 35mm tuším a nikdy jsem neslyšel že by ji někdo oddělal dvou stovkou kotoučem.

      0 0
      • novas752  

        Tak ale 35mm nohy má i dneska Pike/Lyrik/Ya­ri/Boxxer a 200/203mm kotouč je na těhle kolech standartní záležitost.

        Tohle asi pochází z doby kdy měly XC vidlice 28/30mm. Třeba s Fox Evovidlema (který byly myslim 32mm) kroutil i 180mm kotouč až plášť pomalu brousil podkovu.

        0 0
        • Strakááč  

          Mě se na dirtu, při zmacknuti přední brzdy a vyhoupnuti se do stoppie taky přední pohne vic doleva a to mám pevnou dvacku osu a 32mm nohy

          Nerešit, jezdit.. nedavno jsem kvuli otockam a stoppie řešil vakl v nohach.. asi to tomu vadí.. od ty doby foukam ještě vic (150psi) aby se vidla zbytečně nenorila do zdvihu a nevybrusovala futra..

          0 0
    • nn22ist  

      Zdravím,

      chtěl bych se zeptat proč jsou lepší hydraulický brzdy lepší než mechanický a jak jsou na tom semihydrauliky. :D

      Dospěl jsem k tomu, že u mechanických se při zatížení prodlužuje lanko a hydrauliky dokáží vyvinout větší sílu na kotouč.

      A semi tyto dvě věci kombinují, takže jsou o trochu lepší než mechanický, ale zase horší než hydrauliky.

      Nebo je tam ještě něco?

      díky

      0 0
      • Tomcat  

        Hloupost…

        Mechanické mají velký odpor v mechanizmu . Systém stejného přítlaku obou desticek je komplikovanější. Lanko nefunguje jako pasivní chalidici medium , většina tepla tak zůstává na destičce a kotouči. Mechanizmus přítlaku tím také dost trpí. Materiál také neco váží… a dávkování brzdné síly neni ideální.

        Semi hydrauliky jsou kočkopes , kde volba systému nemusí byt ani technologie samotné brzdy, ale ekonomický kompromis. Stačí původní páka a vedení

        Mechaniky bych nezatracocval , Avid je zvladnul velice dobře a na městské kolo, dirt a podobný kde hrozí vytržení hadičky a ne soustavný brzdění z x km kopce se hodí.

        0 0
        • Vilém  

          Zato u hydraulik funguje kapalina jako chladici medium. Proto se delaji keramicke pistky a jine zpusoby jak omezit na maximum prenost tepla do kapaliny a trmene brzdy.

          0 0
          • Tomcat  

            Jo jenže pak se na destičky dávají „radiátory“ , stejně chladící limce na kotouče.

            Myslím že tazatel řeší nějakou tutovku od Decatlonu dne v nejlevnějších patře se potkává mechanika, semi a plná hydraulika. Kde se da čekat že pořádné brzdy s keramickými pístky bude stát pravděpodobně asi tak to co možná polovinu toho rádoby gravelu

            0 0
            • nn22ist  

              Nic takového naštěstí neřeším. :D Jen jsem se dostal do diskuze o brzdách a nikdo mi nedokázal uspokojivě vysvětlit v čem konkrétně jsou lepší. Samé pocity a dojmy… Tak mě napadlo se zeptat místních odborníků.

              O odvodu tepla pomocí lanka/kapaliny dost pochybuji. Samozřejmě že tam nějaké teplo bude přecházet ale ne tak velké aby to pomohlo brzdnému účinku, spíš naopak to zhorší vlastnosti lanka/kapaliny.

              0 0
              • Hrabex1  

                a co jinyho, nez pocity a dojmy cekas? Ze doma nekdo provadi laboratorni testy? Melo by ti postacit to, ze v tech dojmech se 95 % uzivatelu shodne. Z hlediska funkce i udrzby jsou lepsi hydrauliky. I jejich cena je uz takova, ze nikoho nezruinuje. Jediny problem je ted dostupnost.

                0 0
                • nn22ist  

                  Tak to se omlouvám, že mi nestačí jen pocit (sice 95% lidí), ale chci vědět proč.

                  Třeba o tom někdo psal diplomku, nebo pracuje ve firmě vyrábějící brzdy..... :D

                  0 0
                  • Velomiwookie  

                    necetl jsem historii, ale zkus jet dlouhej sjezd a brzdit jednim prstem u mechanik a u hyder a uvidis, ze to neni jen o pocitu… Respektive je to o pocitu, ze Te boli prst :)

                    0 0
                    • Slavik  

                      Jo, mohl by jet jako já před 5 lety rakouskou sjezdovku na Véčkách za podvečerní rosy. Už nemám žádný blbý dotazy ohledně rozdílu funkčnosti hydraulik a véček :-)

                      0 0
              • Tomcat  

                Tak v tom případě řešíte nesmrtelnost chrousta. Není moc modelů kol kde by jste se tak mohl podle systému brzdy rozhodovat. A i jiné dopravní prostředky tyhle staré a primitivní systémy ovládání brzdného mechanizmu už na výjimky nepoužívají. Používají buď jako přenosové hydralický nebo pneumatický systém . Tohle se u kol maximálně potkává v lowendu .

                • Tak šíření tepla vedením je fyzika pro ZŠ druhý stupeň
                • s vyšší teplotou dochází k změně vlastností materiálů. Roztažnost , tuhost
                • s vyšší teplotou brzdný účinek klesá
                • s vyšší teplotou se změní tolerance , vůle , velikost tření u mechanického ovládání destičky a i maziva.

                Několik lidí tady už psalo o problému s ložiskem kola po zahřátí a jak to bude asi u mechanické brzdy kde to zahřátí je schopné „vyžíhat“ kotouč podle barvy nad teplotu 250°C . Nemluvě o mechanické deformaci kdy tu pár fotek lochnesek bylo.

                Snaha o minimalizace expanze kapaliny je prostorová. Je snaha aby to bylo co nejmenší a nejlehčí a expanzní nádobka je nějak veliká. Stejně teplotní roztažnost a hmotnost keramického pístu. To že nepřenáší tolik teplo nemusí být totiž primární účel.

                0 0
                • nn22ist  

                  Já nepochybuji o tom, že hydrauliky jsou lepší, jen mě zajímá proč tomu tak je. :D

                  S tím souhlasím, jen si myslím, že odvod tepla kapalinou má větší negativní účinek než pozitivní. Což jsi psal jako pozitivum v 1. příspěvku, jestli jsem tě správně pochopil.

                  Mohl bys mi prosím vysvětlit, co je na mých úvodních myšlenkách chybně?

                  díky

                  0 0
                  • kubad  

                    protože při menší síle na páku vyvinou větší brzdnou sílu, protože jsou lepe dávkovatelné, mají menší odpory a tím potřebuješ ještě menší sílu na páce a líp se vypořádají s teplem, jsou lehčí

                    0 0
                    • nn22ist  

                      Díky za první relrvantní odpověď.

                      Tím dávkovatelné myslíš, jako že se lépe reguluje brzdná síla?

                      0 0
                      • kubad  

                        jo , ale nemusí to platit samo vždy, existují špatně fungující hydraulické brzdy :D – spíš ale historie

                        0 0
                    • novas752  

                      Mechaniky jsou většinou dávkovatelné lépe, ať to mačkáš jak chceš tak to moc nebrzdí. :-)

                      Proti tomu může působit davkovatelnost některých hydraulik naprosto příšerně. Hamstneš na to jak s mechanikou a jdeš přes. :-)

                      0 0
    • Yeti_polar_bear_CZ  

      Mam kamaráda co pracuje a jezdí v Söldenu, jezdí tam s námi na mechanikách. Folw Trajli dává celkem v pohodě, jakmile ale začneme jezdit těžší sjezdy kde se musí hodně brzdit je v prdeli. Sem tam musí zastavit, vozí sebou petku s vody a tím pak chladí třmeny a každou jezdu kabinkou hore je šteluje imbusama. Jo a jsou to avid mechaniky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.