Jak obejít nařízení jet po cyklostezce pokud je souběžně s cestou

149 nepřečtených
  • zwan

    Nenašel jsem vhodnější kategorii tak píšu zde.

    Stále častěji mně stopují poldové že nejedu po cyklostezce.

    Dá se na něco vymluvit?

    On je to spíše tankodrom a tak jsem začal jezdit přes město.

    Přisel jsem tím pádem ale o nejrychlejší cestu z/do práce.

    Nemám strach po cestě jezdit.

    Dík

    • Velomiwookie  

      pokud to neni cyklostezka vyhrazena vylucne pro kola (znacka kolo na modrem pozadi), tak Te stopuji neopravnene

      https://www.petruvblog.cz/…ostezku.html

      • Cavendish  

        ,,Povinnost užít stezku pro chodce a cyklisty tak nikdy nenastala, ale v rámci vaši bezpečnosti ji používejte ! Samozřejmě neplatí pokud je to bezpečnější silnici, nebo pro sportovní jízdu."

        Jinými slovy, radši po ni jezdi

      • Vilém  

        Taky tu byl jeden takovej, kterej si to myslel, spravni rizeni vsak prekvapive nevyhral.

        • Velomiwookie  

          nejaky blizsi info? :)

        • Cavendish  

          Ten byl ale většinu času úplně mimo :)

          • jIrI___  

            Což nic nemění na Vilémově konstatování, že ta zmíněna výmluva je chabá a ve správním řízení nemusí obstát, což se reálně stalo.

            • Jenda  

              Pokud se nepletu, nebyl tam problém že ještě jel s kolegou vedle sebe? Možná si to teda pletu s jiným případem. Ale dotyčný byl/je magor a odmítl i nabízenou právní pomoc.

              Každopádně nikdo tenhle spor ještě nedotáhl k soudu kde by se teprv ukázalo kde je pravda.

              Myslím ale, že pokud dotyčný bude policajtům rovnou argumentovat zjevným rozporem mezi vyhláškou a zákonem a vysvětlí jim nadřazenost zákona nad vyhláškou tak ho nechaj v klidu jet, bo se jim to nebude chtít sepisovat do správka.

              • TheJD  

                O kom to mluvite? O (ex)Pozemstanovi?

              • skaj  

                Jak si to pamatuji, byl problem jinde. On nechtel jet po soubezne cyklostezce (tedy netykalo se to smisene, ale vyhrazene) a argumentoval tim, ze na ni je spatne najezd. Muselo se nejak odbocit z hlavni po ktere jel, navic nebyl videt a byla spatne umistena znacka.

                • Charles2k  

                  tam ale žádná vyhrazená cyklostezka nebyla, jen smíšená…

                • MiKED  

                  Co si pamatuju, primárně ho policajti – s dalším cyklistou – zastavili kvůli tomu, že jeli po silnici vedle sebe.

                  • skaj  

                    pro @charles2k: Misto osobne neznam, takze hadat se nebudu, ale osobne si to pamatuji jinak.

                    pro @MiKED: Nestaveli ho tam dvakrat? Mel jsem tak trochu pocit, ze tam jezdil opakovane, A ze dokonce i poprve priznaval, ze se dvema cyklisty meli policiste formalne pravdu.

                    Nicmene to asi neni dulezite. On to podle me projel na body svym pristupem k formalni strance veci. Pokud chtel hrat, mel do toho jit rovnou s pravnikem zbehlym v prestupkovem rizeni a argumentaci si nechat az pripadny soud.

                  • JendaH  

                    Ano, ale papírově ho utáhli na tom, že nerespektoval značku C 9a: „Stezka pro chodce a cyklisty společná. Značka přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky.“ Museli ještě dořešit, že pro něj platí, i když jede vedle, a to prohlásili, že když je hned vedle silnice na sloupu, tak platí a musí tam najet.

                    No a to odpovídá i tazateli, resp. na první komentář v této diskuzi: musíš i smíšenou. Nebo to tak alespoň správní orgán tvrdí. Pokud je nějak blbě kolmo nebo začíná za nějakým ostrůvkem, asi by šlo tvrdit, že pro tebe ta značka neplatí. Ale když je hned vedle, tak asi jo.

                • jIrI___  

                  Tak si to taky vybavuju. Je škoda, že zrovna toto vlákno zmizelo, bylo jedno z těch přínosnějších.

                • Vilém  

                  Byla to smisena, Najezdem argumentoval az posleze a na uplne opacne strane cyklostezky nez byl zastaven,asi o 2km dal a v opacnem smeru. Primarne byl zastaven kvuli jizde dvou cyklistu vedle sebe. Ten druhy cyklista se s policajtama nebavil, sedl na kolo a jel dal, dotycny se s nima zacal dohadovat a tim si privodil nasledne spravni rizeni.

                  • Cavendish  

                    A přitom stačilo tak málo no

                  • Singlespeed  

                    Co si vzpomínám, tak to policajt chtěl řešit jen domluvou, ale kretén Pozemšťan nesouhlasil a celou kauzu tímto způsobem vyvolal.

                    • Mig_all  

                      Asi tak, snačilo byt jen přiměřeně asertivni, organi jsou taky jenom lidi v praci nic víc…

                  • Jenda  

                    Ano, on v první fázi vůbec nerozporoval tu cyklostezku ale nějak dementně se vymlouval, že ten druhej ho předjížděl a dal se s ním do řeči a že on přeci nemůže za to, že dotyčný jede souběžně vedle něj. Hlavně protože to byl konfliktní exot, tak věřím že nasral všechny kolem a pokuta nebyla za přestupek ale za to že je exot :-)

                    • Cavendish  

                      Líbila se mi povídka o tom, jak kvůli zájezdu důchodců musel sesednout z kola a musel ho vést. Musel se kvůli min omezovat!!! Zasraný důchodci!!!

                    • gerrard  

                      To byl nejchytrejsi borec na svete. Vsehcno vedel, vsechno znal a na chleba si ho ve spravnim namazala prvni urednice. :) Bohuzel jeho duch s neodesel uplne pryc a transformoval se do zdatneho nastupce, ktery tu taktez kurvi vlakna ve velkem.

                      • orm  

                        At byl jakej byl, tak mu musis priznat, ze se cyklisticky celkem vypracoval. Vzpominam si na jeho prvni fotku ze stelvia, kde jel v rybarske veste na ekole a za rok dva uz celkem slusne valil na silnicce a jezdil i silnicni zavody.

                        • gerrard  

                          To vubec neresim. Ale kdyz uz to zminujes ono pro neho to kolo bylo taky takovy tezky utek od ne prilis povedenho zivota a stalo se pro neho jedinym smyslem zivota a podridil mu vsechno a stalo se pro neho drogou. Nevim jestli bych tak chtel skoncit. :(

                          • orm  

                            Da se skoncit i u horsich drog nez je kolo :-). Jinak ta paralela pozemstan a cyklista009, oba IT, je prihodna :-).

                            • gerrard  

                              :) ty jmena bych nevyslovoval, at se tu neobjevi. A ano je to cele jak pres kopirak.

                            • Cyklista009  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        • Vilém  

                          Ted uz na to zase prdi, uz ho ta manie zase presla.

                        • kejda  

                          Mám ji pochopitelně uloženou:)

                      • kejda  

                        Tak ta sedla:))

                      • Cyklista009  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    • Vilém  

                      Jeste jedna zena by jim mohla konkurovat.

    • Kratter  

      Nemohl bys poskytnou trasu? Abychom viděli jak to v daném místě vypadá

      • Člověk a jeho svět  

        Silnice z Blanska na Rájec Jestřebí, hned vedle je cyklostezka (taky po ní nejezdím). Svého času tam byla v Rajecku (opačný směr) na silnici značka zákaz vjezdu cyklistům.

    • xtonda  

      Že smíšená stezka není povinná tu už padlo, navíc pokud je to fakt tankodrom, tak platí

      § 4 a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,

    • Vrci  

      Dost často, aspoň v Budějovicích, bývá značka začátek stezky metr od obrubníku. Značka bez dodatkové tabulky se šipkou dolů platí až za značkou. Pak je první metr chodník a na ten ty vjet nemůžeš. Nemáš proto kudy na stezku vjet.

      • Cavendish  

        Tak to je hustý :D

        • Vrci  

          Když nejsou schopni namalovat přejezd pro cyklisty a místo toho nasází mraky značek začátek a konec bez znalosti zákonů. Viz zde

          • Cavendish  

            Právnickej stěr :) to je fat paráda tohle

          • Vrci  

            nebo

          • Velomiwookie  

            nevim jestli jsem to nekde videl s bilou sipkou… spis je to vsude takto

          • cibi  

            No, takový Jarošov (U.H.) kde je těch značek cyklostezky snad 10…

            (obr z google maps, naživo je to větší maso)

            ale to je dané tím, že chodníky se stavěly z dotace pro cylostezku…

            • Tencovozikmin  

              A jak bys to tam jinak chtel resit,jezdit muzes pri morave kde zadne omezeni nemas.

              • Vrci  

                A co místo začátek a konec v každé křižovatce tam namalovat „přejezd pro cyklisty“

        • Cavendish  

          A co teprve tohle :)

          • HonzaRez  

            Značka smíšené cyklostezky u zastávky autobusů je jedna z největších demencí, jakou jsem kdy viděl… Máme tuto vymoženost u nás taky a nesčetněkrát jsem si říkal, že projíždět na kole chumlem čekajích na autobus je mozková smrt…

            https://www.google.com/…16384!8i8192?…

      • Kratter  

        Jojo, v Budějcích je cyklostezek po kterých je povinné jet minimálně. Většinou je ještě jejich začátek na vedlejší silnici…

        • babkanakole  

          Kdyby na vedlejší silnici. Spousta z nich začátek má jen někde na chodníku, bez možnosti se na ně jízdou na kole dostat. K tomu máme cyklopřejezd, ke kterému z obou stran nevede stezka, ale chodník (Rudolfovská/Vod­ní).

          Naprosto dementní je řešení na Zanádražce mezi Rudolfovskou a Nádražní/Jírov­covkou. Tam v pracovní dny na silnici nechceš, je to úzké a řidiči by tě vynesli v zubech. Dojet na kole na stezku s dodržením předpisů možné není. Ze směru od Pražské přímo na Zanádražce na pár místech můžeš najet na těch kříženích s příjezdovými cestami, obráceně se ti to nepodaří.

          Momentálně je to vylepšené – ta uzavírka u Nádražní/Jí­rovcovky na gen. Píky to zavřela taky, jen ti to nikde předem neprozradí, a pro jistotu tu chodníkostezku oplotili, aby se tam nedalo ani večer. Takže z jedné strany přes 6 přechodů kolem kruháku (zjistíš to až tam) a přes trávu k benzince, z druhé strany přes přechod, kolem garáží a přes tu díru pod Nádražní a vedle stoky kolem zahradní osady. Příště tuhle terénní variantu použiješ i pro cestu tam ;)

          • Barak  

            Jenom abych to pochopil, tak obrubník u chodníku je zde chápán jako překážka a argument, proč nelze souběžnou cyklostezku využít?

            • Vrci  

              Co jsem dával fotky já, tak obrubník a pás zeleně. Ale na silničce je nesjízdný i 10 cm obrubník.

            • babkanakole  

              Obrubník + pás zeleně, jak uvedeno výše.

              Z protisměru, protože smíšená cyklostezka je vedená jen na jedné straně: silnice + obrubník + pás zeleně.

              A to se bavíme o situaci, kdy cyklista na tu cyklostezku chce – ne o hledání argumentů, proč to nepoužít.

              Už to tu bylo: situace

              Najedeš z boční ulice na silnici, a pak zaregistruješ tu smíšenou stezku vlevo. Otázka za sto bodů: Dostaneš se na ní jak? Je tu už relativně jedno, jestli ti to navíc komplikuje ta silnice, kterou z jednoho směru musíš přejet.

              • Barak  

                Jasně, to z toho odkazu je nesmysl. Logicky by tam měla být stezka i po druhé straně.

                Šlo mi třeba o tohle:

                https://www.bike-forum.cz/…zne-s-cestou#…

                • Auditor  

                  Imho musis sezt z kola, tech par metru ke znacce kolo vest, a pak muzes jet.

                  • Barak  

                    No nevim, já bych prostě přejel přes obrubník.

                  • Espen  

                    No jo, ale teď si vem, že máš nové tretry, nějaké S-Works carbon za bůh ví kolik a nechceš si je ošlapat. Tě nikdo přeci nemůže nutit, abys šel bosej.

                    • Barak  

                      Nebo si představ horší věc. Normálně najedeš na cyklostezku, která bude ale končit sjezdem z obrubníku. Sundáš boty, vrátíš se? Raději ani nemyslet…

                      • Espen  

                        Ještě že u nás je svět ještě v pořádku a nikdo tu nijak neprudi.

                • babkanakole  

                  Ale i tohle je „pro místní“, když k tomu vjedeš ze zatáčky, tak taky budeš pátrat.

                  Můžeš ještě vjet na ten autobusový záliv (není to vyhrazený pruh?), a obrubník tam vypadá jen pro srandu králíkům.

                  Jenže ty budějovické mají i tam, kde je to těsně vedle, obrubníky spíš zvýšené. Já tam bunny hop (zvlášť třeba s nákupem) nedám, a v provozu a koloně, což je tu běžné, nechceš zastavovat u obrubníku a rvát tam kolo přes.

                  Mě jde spíš o logiku věci – pokud tam chci cyklistu nasměrovat, tak přece nemůže být takový problém, mu u začátku stezky dát možnost tam ze silnice najet – třeba zrovna tím snížením obrubníku. Tam, kde to je „za rohem“ pak minimálně upozorněním, že „ke stezce“ je to přes přechod pro chodce. U nově budované stezky (ten můj odkaz) to nechápu už vůbec. Stezka, na kterou i místní horko těžko hledají kudy, přece nemá efekt jiný, než že ten chodník zaplatí unijní dotace.

                  • Barak  

                    Někdy mi tyhle akademické debaty přijdou zcela odtržené od reality běžného života. Jako fakt nebudu řešit, jestli to není náhodou vyhrazený pruh nebo, že pojedu vlastně 3 metry po chodníku, když potřebuju najet na cyklostezku.

                    Myslet si, že infrastruktura pro cyklisty a zejména dopr. značení bude dávat vždy a všude smysl je naprostá utopie. Jednotlivé úseky se opravují postupně, VŘ vyhrávají různí zhotovitelé, za jednotlivé části zodpovídají různé místně příslušné úřady, normy se v průběhu času mění… Rád bych, aby se to změnilo, ale v tomto jsem skeptik.

                    Jasně, ty cyklostezky v ČB fakt nedávají smysl. Nevím, jestli to může být jen odfláknutou realizací. Zkus podat podnět na město.

                    • Auditor  

                      +1

                    • babkanakole  

                      Hele, já s tebou v podstatě souhlasím. Jen zkrátka na místě vidím, že náš poměr uvnitř ve městě jde u cyklostezek rozhodně většinou k těm exotickým variantám, a třeba v Plzni většinu cyklostezek co znám považuji v porovnání s tím za naprostý luxus minimálně co se souvislé průjezdnosti týká.

                      Podnět na město už jsem u větších hovadin v místní cyklostruktuře zkoušela, i přes koordinátora. Výsledek je „jinak to nejde“, dokonce se na dané místo i pořádala exkurze pro ouřady. Pro schválení konečného stavu by byl ideál přebírajícího posadit v plném provozu na kolo, aby si to projel – a to skutečně tak, jak je tam průjezd plánován, ne jen ten označený úsek.

                      • Barak  

                        A vysvětlili ti, kde je chyba? Možná si to představuju, jako Hurvínek válku, ale když se do předloženého projektu, ve fázi, kdy je ještě na papíře, zapracovávají připomínky, musí zodpovědného člověka trknout, na kterých místech chybí nájezdy na cyklostezku. Přece na příslušeném odboru na Městském úřadě, musí být někdo s příslušným vzděláním, koho trkne, že je něco špatně a v této podobě to nemůže jít do schválení a k realizaci…

                        • BabbaJagga  

                          S jakým že to vzděláním? :-D Podle tabulek např. Bc., ale jestli to má z fildy nebo veteriny bych řekl už tak moc neřeší. Bohužel.

                          • Barak  

                            No, tak trochu naivně předpokládám, že řešit projekt bude někdo, alespoň v tak velkém městě jako ČB, kdo má vzdělání v příslušeném o­boru.

                            • McBlacky  

                              jinde tady na foru je inzerat na cyklokoordinatora na urovni kraje a nabizi se 20t plat za pracovni pomer.

                              To je zhruba cena za cloveka se zakladnim vzdelanim ;)

                              • jIrI___  

                                V tom asi nejsou zahrnuté ty malé domů od projektů EU apod. :). Něco jako mezinárodní kamioňáci, taky papírově berou minimální mzdu a realita je úplně někde jinde.

                              • BabbaJagga  

                                Za to dnes pomalu nedělá ani skladník.

                              • Barak  

                                Stejně se tam chodí jen na polovinu pracovní doby, takže to ohodnocení mi přijde adekvátní.:-)

                                Hele nevím, na to, abych jako cyklokoordinátor poznal, že chybí nájezd ze silnice na stezku, nemusím mít 2 vysoké školy, stačí, když budu jezdit na kole.

                                • BabbaJagga  

                                  Jo, ale to do oodmínek dát nemůžou bo diskriminace. Navíc problém těchto investic obvykle je, ze je spolufinancuje EU, předem není nic připravené, hlavně rychle vyčerpat zdroje. Stejně jako u silnic, není to tak dávno, kdy jsem četl rozhovor s ředitelem asfalto-obalovny a ten říkal, ze nejvíc asfaltu prodají v listopadu.

                        • Jenda  

                          Hele ty stavby řeší typicky odbor dopravy příslušného magistrátu. Pokud tam nemají někoho, kdo je cyklistům nakloněn, tak se na to sere z vysoka protože doprava, to jsou auta, Však oni si s tim pumpičky nějak poradí.

                          Na druhou stranu označit vše tak aby to bylo „neprůstřelný“ je nereálný. Ani silnice nejsou kolikrát označený správně, spousta značek chybí. Zkus schválně vysledovat, na kolika hlavních tazích ve městě chybí za křižovatkou značka hlavní silnice. Typicky jsou na vedlejších dejky, ale na tý hlavní se na to prdí, protože všichni přeci vědí že je to hlavní. Zrovna nedávno mi policajt vyprávěl, jak někdo nedal přednost a zkoušel hodit spoluvinu na chlapíka na hlavní kde ta značka chyběla, že nemohl vědět že je na hlavní a tedy měl jet jako by platila přednost zprava a v tom případě by k nehodě nedošlo :-o

                          • Kubajsu  

                            Značka hlavní (kosočtverec) je podle Vídeňské úmluvy značka zónová – proto je i značka konec hlavní. Bohužel u nás se k tomu tak moc nepřistupuje a pak jsou zmatky…

                            Obdobně zmatečná je zelená šipka na odbočení; prakticky všechny semafory jsou seřízené tak, že do směru šipky nic jiného nejede. Ale podle zákona může a máš dát přednost…

                            • Jenda  

                              Nemohl bys mi prosím dát někde odkaz na něco kde se definuje ta zónovost tý hlavní? Děsně bych si tím šplhnul u policajtů a oni jsou pak ochotnější povolovat i nějaký cykolověci když jim jinde šetřím práci :-)

                              • Kubajsu  

                                Pohledám ;-)

                                • Kubajsu  

                                  Řeší se to tady.

                                  Nevím jestli odkaz zafunguje správně, kdyžtak příspěvek z 22.2.2020 22:43 a dál…

                                  • Jenda  

                                    Aha, dík. Jsem to původně blbě pochopil, tedy u nás to není a ani nikdy jako „zóna“ nebylo a vždy platil a platí ten konec na nejbližší křižovatce :-(

                                    • Kubajsu  

                                      Platí, ale nepoužívá… K úmluvě jsme se přihlásili, ale nikdo se nenamáhal to úplně zapojit do našich zákonů. Ale mezinárodní smlouvy by měly být nadřazené. Takže je to podobný bordel jako se smíšenou stezkou (vyhláška/zákon), jen o úroveň výš…

                                      • Jenda  

                                        OK, chápu, snad :-)

                                        No policajtům těmito drobnými nuancemi radši hlavu motat nebudu ;-)

                    • jIrI___  

                      Souhlas. Ale babkanakole se spolu s dalšími v tomto kličkování mezi paragrafy a o metr posunutými dopravními značkami vyloženě vyžívá, to už pozoruju delší dobu :)

                      • vrazdit  

                        když po tobě někdo chce abys něco dodržoval, tak by to měl sám nejdřív udělat tak, aby to bylo možné a nenutil tě tím k porušování toho, co po tobě vyžaduje, nemyslíš?

                        • BabbaJagga  

                          Platné zvlášť pro provoz na pozemních komunikacích, tady leckdy opravdu není čas mudrovat, co tím značením autor vlastně myslel.

                      • babkanakole  

                        Jestli to nebude spíš jen tím, že se prostě to naše město vyžívá v těch „taky cyklostezkách“, a při denním ježdění po něm tě to tak nějak … no, nepříliš těší.

                        • jIrI___  

                          Může být, ne že ne. V Ostravě hojně využívám cyklostezek (tvoří velkou část mých vyjížděk), ale popravdě jsem se nad podobnými věcmi nikdy nepozastavil. Tak buďto tu jsou cyklostezky postaveny dobře nebo ony chyby jsou pod moje rozlišovací možnosti :)

                  • xtonda  

                    Jo, nechápu, že pokud chtějí vyhnat cyklisty ze silnice nedělají tam něco jako tohle

                    https://mapy.cz/s/fegucajuse

                    • Jezevec70  

                      Cyklo infrastruktura by hlavně měla být udělaná tak, že i když tam pojedu poprvé, bych měl mít jasno, tak cyklostezka vede přes křižovatku.

                      To stejné cyklostezky vedoucí souběžně se silnicí, ale nevíš o ní, protože je třeba za křovím. Klidně ji označit.

                      https://mapy.cz/zakladni?…

                      • TheJD  

                        Presne takto to podle me nema vypadat. Stezka dlouha 550 metru s debilnim najezdem/vyjezdem vedle silnice, kde nejspis ani neni nijak velky provoz. Je teda krasny, ze je tam ta znacka…

                        • xtonda  

                          Ta stezka je debilní, zejména pro směr z Josefova kvůli 550 m dvakrát křížit protisměr, kdyby to aspoň vedlo až do toho Josefova. Ale značení je cela jasné a přehledné a není nutné překonávat žádnou bariéru.

                          • Jezevec70  

                            Stezka končí přesně na hranicí katastru Prušánek. Mě šlo hlavně o značení, jako příklad. Účelnost stezky nekomentuju.

                    • JendaH  

                      Ano, a i hned na této streetview fotce je vidět ten problém – stojící paní uprostřed přehrabující se v tašce, a za ní kráčející druhá.

              • xtonda  

                Sice to nebude úplně podle předpisů, ale prostě najedeš na ten ostrůvek, počkáš na zelenou pro chodce a pojedeš dál, to není technicky neřešitelné, sou tam nájezdy, samozřejmě pokud to tam znáš a jezdíš tam častěji a nechceš jet s auty.Pokud tam někdo pojede poprvé, tak se těžko zorientuje.

                Nicméně tohle je cyklo infra na facku, včetně toho, že kdo přijede od jihu už po stezce podél Pekárenské musí křižovatku překonat jako chodec

                https://mapy.cz/s/hetacumaho

                • babkanakole  

                  Mě to nepovídej, jezdím po ní 2× denně.

                  Takže nájezd: Z Vodní na Rudolfovskou schod, takže k přechodu po chodníku. Vedle přechodu cyklo přejezd na tlačítko, co končí z obou stran na chodníku. Popojedeš k Pekárenské, přechod dělený ostrůvkem, překonání na 2 zelené – ani z jedné strany se ti to v jednom cyklu nepodaří. Nelze domluvit, aby odbočující auta na tom pruhu jednoduše musela dát pěším přednost, musí tam být semafor. Z opačné strany, nájezd na cyklostezku z Vodní nelze přímo, je třeba objet blok (přikázané odbočení vpravo), z cyklostezky nelze pokračovat stejným směrem (protisměr v jednosměrce, bez šance tam domluvit oficiální průjezd cyklistů, místní „musí“ parkovat), správně by cyklista měl přejet tu silnici, ze které ho ta stezka „odsunula“ a znovu se tam napojit v tom nejblbějším místě (zatáčka).

                  Jak ta silnice, tak ta stezka kolem je z větší části vybudovaná na zeleném. Jako jedna z páteřních tras městem pro cyklisty je to na mapě cyklogenerelu namalované minimálně od roku 2009.

    • mire  

      Psalo se tu o rozhodnutí soudu, po jedné kolizi na cyklostezce, že maximální ohleduplná a neohrožující rychlost na cyklostezce je (snad) 25 km/h. To pak pokud jedeš třeba 35 a více, tak by jsi se na využívané cyklostezce neměl pohybovat (?).

      • iceduck  

        No nevím, ..takovéhle rozhodnutí nemá v ničem oporu. Na silnici nesmíš a vedle pojedeš max 25 km/h. Co přijde potom… předběžec s praporkem? Leda by nás už připravovali na zákaz bio kol, a e-biky už to omezení svým způsobem mají.

        To je jako bys nesměl po chodníku klusat/běžet.

      • Jenda  

        nevím jak je to se smíšenými cyklostezkami, každopádně bacha na chodníky s povoleným vjezdem kol, platí tam stejný režim jako na pěších zónách s povolením kol, tedy mimo jiné maximální rychlost 20 km/h

        • nooski  

          A jak zjistím, jak na kole jedu rychle, když kalibrovaný rychloměr není součástí povinné výbavy? Na žádném kole tachometr ani GPS nemám. Předpokládám však, že nějaká skulinka v zákoně bude, podobně jako má oblíbená značka omezující rychlost vozidel na 50 km/h fikaně schovaná za křovím, aby ji nikdo náhodou neviděl.

          • Vrci  

            To je tvůj problém, jak svou rychlost zmeriš. Zkus počítat změnu tg úhlu ke kostelní věži ve výhledu. Naštěstí se tento problém týká cyklistů pouze ve městě. Mimo město, je rychlost pro cyklisty neomezená. Tam můžeš jet beztrestně třeba 150 km/h.

            • plzakj  

              Jen v pesi zone s povolenym vjezdem kol, ne? A to jeste si kazda obec muze stanovit svuj limit (znackou?). Pokud to dobre chapu.

              Rychlost na ztezce zakon neomezuje. Ale nesmis ohrozit osratni (=jet tak, abys stihl zastavit, pokud necekane vyboci / zastavi)

              • Vrci  

                Ve městě musíš dodržovat 50 km/h. Mimo město se rychlostní omezení týkají pouze motorových vozidel. Dle zákona, je možné značkou maximální povolenou rychlost snížit (z nějaké hodnoty na jinou). Například z 90 na 70, z 50 na 30… V zákoně není, že je možné ji značkou určit, což by byl případ nemotorového vozidla mimo obec. Takže mimo obec, pokud nikoho neomezuješ a neohrozuješ klidně na kole i 150 km/h.

          • jIrI___  

            Kalibrovaný rychloměr nemáš ani v autě. Při překročení rychlosti by ses na něj taky vymlouval?

            • krabica  

              Stejně ti překročení těch 20km/h nedokážou, tak je zbytečné to řešit…

            • nooski  

              Ty máš auto bez tachecu? Jsem ani nevěděl, že se takové dá koupit.

              • Vilém  

                Ty mas auto s kalibrovanym tachecem?

                • nooski  

                  Jak píše Cav níže, těžko budeš mít tachometr, který ti při 50 km/h ukáže 20. Hádat se o jednotky procent nebudu. Auto bez tachometru prostě nekoupíš, mít tachec na kole není povinnost.

                  • Zdyn  

                    Jen píše, že v autě nemáš kalibrovaný tachometr. Rychlost zkrátka musíš dodržovat, ikdyž ji nemáš jak změřit.

                    • JendaH  

                      Stejně tak nemá kalibrovaný metr a musí dodržovat, že nesmí parkovat nevím-kolik metrů před přechodem/kři­žovatkou. Žádná věda…

              • Cavendish  

                Tachometr má každé. Ale měří orientačně. Plus mínus 3%

                • LiborV  

                  Tachometr nesmí ukazovat méně, horní tolerance není 3%, někde je to přesně popsané, hledat to nebudu. Rychlost dodržovat musíš, jak toho dosáhneš u vozidel bez ukazatele rychlosti zákon neřeší/nezajímá. Buďme za to rádi, mít ve výbavě funkční tachometr asi nechce povinně nikdo

        • HonzaRez  

          Nic takového jako " chodník s povoleným vjezdem kol" neexistuje, pokud tam není značka o smíšené stezce nebo jak se to jmenuje, tak kolista prostě nesmí…

          • Jenda  

            ale no tak – je to stezka pro chodce, značka C7a s dodatkovou tabulkou E13 povolující vjezd kol. V silničním zákoně je to § 40

            (1) Není-li v tomto oddílu stanoveno jinak, platí pro provoz v obytné, pěší a cyklistické zóně ostatní ustanovení tohoto zákona.

            (2) Je-li povolen vjezd cyklistů na chodník nebo stezku pro chodce, použijí se pro jejich pohyb § 39 odst. 5 a 7 obdobně.

            • Kuzmici77  

              A takto to vypadá v praxi (sorry za kvalitu fotky).

            • HonzaRez  

              Tak to jsem zaspal, nová zkušenost. Asi tenhle pokrok u nás na východě zatím není…

          • xtonda  

            Existuje a běžně se to značí takto

            https://mapy.cz/s/robahupesu

            • orm  

              Ciste technicky, on psal o chodniku. Toto je stezka pro chodce s povolenym vjezdem kol. Podle me chodnik nerovna se stezka pro chodce.

              • xtonda  

                Tohle čistě technicky je úplně běžný chodník. Nebo se to, když pominu tu značku, liší nějak od běžných chodníků? Navíc stezka pro chodce a chodník jsou jen různá slovo pro totéž – komunikace určená primárně pro chodce.

                • orm  

                  Kdyby to bylo totez, tak bys tuhle znacku musel mit pred kazdym chodnikem, coz nemas, takze to stejne nebude. Stav komunikace nehraje roli. Jakobys nevedel, ze se bezne neco co vypada jako chodnik osazuje i znackou stezka pro chodce a cyklisty :-).

                  • xtonda  

                    Ta značka je tam jenom proto aby bylo pod co dát tu dodatkovou tabulku, samostatná značka vjezd cyklistů povolen neexistuje. Stejně tak do roku 2016 neexistovalo vodorovné značení pro sdružený přechod a přejezd, proto spousta starších stezek pro chodce a cyklisty má při křížení silnice přechod pro chodce.

                    Využití stezky pro chodce a chodníku je stejné, tedy fakticky je to stejná věc, stezka pro chodce a cyklisty už je pak něco jiného.

                    • Jezevec70  

                      Já ji snad pojedu vyfotit, abych dokázal že ji ve městě máme. :-)

                      Klasický chodník a na začátku modrá kulatá značka v nápisem Vjezd cyklistů povolen. Žádná Stezka pro cyklisty s dodatkovou tabulkou.

                      Jestli vytáhnu odpoledne mladého na kolo, tak bude večer i fotka.

                      • xtonda  

                        Značka C 14a – Jiný příkaz s textem „Vjezd cyklistů povolen“? To je celkem kreativní, protože to není příkaz, ale budiž, ušetřilo se za dodatkovou tabulku.

                      • Jezevec70  

                        Slíbená fotka. Do toho místa vede smíšená cyklostezka, A po označeném chodnílu má pokračovat.

                        • babkanakole  

                          To tedy koukám. Nad kreativitou některých úřadů mi přechází zrak. Proč zrovna takhle?

                • mikub  

                  Tak někdy je ten chodník značený i jako stezka pro chodce a cyklisty. Si prostě nevybereš :)

            • HonzaRez  

              To je přímo strašný…

              • xtonda  

                Co je na tom strašnýho, prostě alternativní možnost pro slabší cyklisty jak překonat celkem frekventovaný kruhový objezd s pěti výjezdy.

                • HonzaRez  

                  Strašný je to, že ten chudník je úzký tak akorát pro 2 lidi a k tomu je tam naprosto nepřehledná zatáčka s vysokým plotem. takže ten kolizista prostě na férovku vjede do lidí, třeba do mamin s kočárkem.

                  Tam bych nejel ani za zlatýho babiše…

              • babkanakole  

                Asi jsem zvyklá na horší, protože tohle mi připadá v pohodě. Kdo chce, jede s auty po kruháku, kdo nechce, může i oficiálně na chodník a přes ty dva přechody. Že to považuji za trochu zbytečné (ten kousek chodníku by se dal mezi těmi přechody v pohodě převést), je věc druhá.

                Připadá mi to jako řešení pro ty lidi z bytovek, kteří chtějí na kole sjet do Penny nebo do Lidlu.

                Jo, značka uprostřed chodníku a těsně před přechodem je trochu „specifická“, ale tohle je vysloveně řešení pro místní. Za strašné bych považovala, kdyby na ten kousek plácli povinnou cyklostezku.

    • plzakj  

      Nejaky info jsem nasel zde http://www.cyklistikakrnov.com/…tezkach.html

      “Tento výklad Policie je ale mylný, více se dozvíéte v tomto článku”: https://www.petruvblog.cz/…ostezku.html

      Tam je to hezky popsano.

      https://apps.odok.cz/…RCIABRKCGNNM

      “Z platné právní úpravy přitom jednoznačně vyplývá, že se předmětná povinnost netýká společných stezek pro chodce a cyklisty.”

      Navic uvadi, ze se jedna i o zruseni povinnosti pouzit stezku pro cyklisty (c8a)

    • RomanH  

      Podle me se nema smysl hadat, a pak nasledne travit cas litanim po uradech. Jezdi si podle sveho, co je pro Tebe bezpecnejsi a pohodlnejsi, a kdyz Te zastavi cajti, omluv se a hrej blbyho. Osobne si myslim, ze moc sanci uhadat ve spravku, ze nemas povinnost uzit spolecnou stezku (nebo argumentovat rychlosti) nemas.

      • Zdyn  

        Proč hrát blbýho, když jsem v právu?

        Nic se ve správku uhádávat nemusí. Vá´ýklad a použití / nepoužítí je jasný.

        • RomanH  

          Pokud mas cas a chut… viz. treba Pozemstan. Ruku na srdce, ze nemusim u znacky C9a/C10a stezku jako cyklista pouzit vzniklo spise nedopatrenim a slovickarenim. Spor u soudu mozna vyhrajes, ale prijdes mi jrdnodussi rici, ze jsi nevedel a mazat dale

          • plzakj  

            Tak to tezko rict. V ramci novely 1.5m chteli tu povinnost dat pryc i u C8a.

            BTW nevi nekdo, jak to dopadlo?

          • michomin  

            Netroufl bych si říci, že se jedná o nedopatření. Povinnost, kdy cyklista musí použít komunikaci mimo vozovku, je přesně určena výčtem případů, takže je zřejmé, že se nejedná o nedopatření nebo o obecné vyjádření povinnosti. Povinnost použít smíšené stezky má cyklista pouze v případě, kdy je na silnici značka Zákaz vjezdu cyklistů.

            Je možné, že někdo bude tlačit na pilu a dojde k rozšíření zákonné povinnosti použít i smíšené stezky, ale tato situace ještě nenastala.

            • babkanakole  

              Navíc ty původní výklady policie byly taky kreativní. Pojem „souběžná cyklostezka“ si občas vykládali tak, že ta cyklostezka – jakákoli – v tom úseku vede stejným směrem, i když o ní cyklista jedoucí na dané silnici vůbec nemusí vědět (souběžná ulice, někde v parku za stromy).

              • michomin  

                Policie čas od času neváhá na sebe vzít kompetenci výkladu zákona a vůbec jí nevadí, že to patří jedině a pouze soudům.

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.