• Surikogi

    Letos jsem se do toho po delší době více opřela, než vyřeším novějšího treka, jezdím na starém horákovi. A učím se co a jak ohledně servisu. Zjistila jsem, že je důležitá čistá přehazovačka, takže často umývám, ale další k čemu jsem došla, že je třeba mazat řetěz. Na čerpací stanici jsem nouzově koupila cosi na čem je napsáno WD 40 a je to jakoby ve spreji, jak kdyby aerosol, nejsem chemik, ale stříká z toho jakási mlha. Přidám fotku.

    0 0
    • Kouba_2005  

      WD40 všichni znají, fotky netřeba. Věz ale, že WD40 není mazadlo. O mazání řetězu je toho tady mnoho, zkus pohledat.

      0 0
    • plzakj  

      Tohle je vytesnovac vody a funguje jako rozpoustedlo. Dobre se s tim ten retez pere a cisti :-) na mazani si kup neco v cyklo kramu.

      0 0
      • novas752  

        Na prani retezu je to docela drahe. :)

        0 0
        • plzakj  

          Tak, uz to koupila :)

          0 0
          • Kouba_2005  

            A na benzínce za prémiovou cenu :-)

            0 0
            • Surikogi  

              Jj, chybami se člověk učí a nějak se začít musí. Dokonce jsem si původně myslela, že nebudu mazat vůbec a stačí řetěz umýt na čerpačce vodou.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Tak ono mazat lze ledasčím, ale ne každý chce mít komponenty jednu hroudu mazutu. WD je super na mytí, krásně to rozpustí všechen bordel a navzlíná to všude. Já to používám v práci a jelikož to fasuju, tak rozhodně nešetřím, takže to jsou proudy WDčka a rez a bordel jen chčije na zem :-D

                0 0
                • plzakj  

                  Jo takhle tocenim prowedeckovany retezu ve stojanu jsem malem znicil hadry, co jsem si polozil vedle. Nastesti mydlo s jelenem to po trose driny dalo.

                  0 0
              • Romancero  

                já dospěl k názoru, že nemá smysl řetěz vůbec prát – vzhledem k jeho životnosti a ceně-je lépe jen občas otřít hadrem namočeným třeba v tom WD..a mažu ho „suchým“ mazivem -spray.

                ale je fakt, že ve velkém blátě nejezdím…

                0 0
    • Doyle  

      Já používám tohle:

      https://www.motostar.cz/…-lube-400ml/

      Nic jiného již nechci, maže, nechytá se prach, nešpiní…

      0 0
      • Surikogi  

        Děkuji.

        0 0
      • xtonda  

        Kdyby to tak ti pitomci balili jinak než do spreje.

        0 0
        • ronda  

          Třeba Motorex má obě varianty téhož.

          0 0
          • xtonda  

            Někteří to tak vyrábí, ale zrovna ten Bel Ray Super Clean, který je tu doporučován krom vosku jako bezkonkurenčně nejméně lepivé mazivo, sem jinak než sprej nenašel. Chtěl sem to zkusit, ale sprej prostě ne.

            0 0
            • ronda  

              Já nakápnu na články mokrého motorexa, pak otřu hadrem navlhčeným čističem brzd (odmastím povrch řetězu) a taky nelepí.

              0 0
      • Romancero  

        dík za tip! vyzkouším

        0 0
    • ronda  

      Nebudu doporučovat konkrétní mazadlo (i když jsem se k mnou preferovanému taky propracoval), co člověk, to názor a v diskusi flame.

      Ale jen obecně, lepší se naučit mazat olejem kapátkem přímo na řetěz, než sprchovat všechno kolem (zvlášť na brzdy je to výhodné) sprejem.

      V prodejně to sice bude vypadat, že ten ve spreji je levnější (větší butel za míň peněz), ale když odečteš hnací plyn a mastnou chodbu…

      0 0
    • Ennio  

      Doporučuji Squirt Chain Lube, test je zde: https://mtbs.cz/…t-chain-lube#…

      0 0
      • Romancero  

        ..aplikuješ také na zcela nový řetěz nebo ho před tím zbavíš konzervačního vosku (nebo čím to vlastně někteří výrobci patlají)?

        dost mě ty lepivé srágory na nových řetězech štvou-řetěz díky tomu za sucha perfektně lapá prach! takže nový řetěz očistím důkladně WD (na dobře sajícím hadru)

        0 0
        • xtonda  

          Jo ty konzervační srágory sou dílo, nejhorší z toho co sem měl v ruce byl Sram, odporná lepivá věc, kterou sem měl po nasazení řetězu problém dostat z rukou. Naopak Sunrace je jen mastný, ale není to nijak lepivé, Shimano mám pocit bylo někde mezi.

          0 0
          • ronda  

            Sram napřed vykoupu v benzínovém cističi, pak teprv nasazuju.

            0 0
      • THORX  

        Mám ho a docela jsem koukal co na sebe nabalil po 10km vyjížďce po asfaltu :( a za se mi že po 40km by už potřeboval namazat :D

        0 0
        • Cavendish  

          Tak si zvoral aplikaci, toť vše…

          0 0
          • THORX  

            Ani ne

            0 0
            • BB  

              spíše jo

              0 0
            • vt  

              Sorry jako, ale pises blbosti. Squirt je uplne bezproblemovej, kdyz postupujes jak se pise s mistnim squirtovacim vlakne.

              0 0
            • kadlec  

              No podle jinych tvych vlaknech, treba o nasazovani bezdusi bych se nedivil, kdys to namazani squirtem udelal blbe

              0 0
        • jIrI___  

          Bohužel mám podobnou zkušenost. Je fakt, že řetěz tě tak moc nezašpiní po otření rukou, ale po první vyjížďce byly rolničky obalené voskem tak, že jsem na to musel vzít šroubovák. Výdrž mizerná, přišla mi pomalu horší než u Bel Ray, což už je hodně k zamyšlení. Při mazání jsem samozřejmě postupoval přesně podle návodu výrobce. Z mého pohledu je pořád nejlepší olej na řetěz Muc-Off C3 Dry, u něj je průser jen mokro.

          0 0
          • BB  

            opravdu se bavíme o stejné věci ? neumím si představit, co by se muselo stát, abych na squirt musel brát šroubovák.

            0 0
            • Martinson  

              Asi špatně odmaštěný řetěz. Bez dokonalého vyčištění a odmaštění nemá smysl ani zkoušet.

              0 0
            • jIrI___  

              Já píšu o tom na fotce níže. Řetěz byl myslím odmaštěný dostatečně (3× několikahodinová koupel v isopropanolu dokud tekutina nezůstala čistá, mezitím drhnutí kartáčkem). Kazeta, placky i kladky taky odmaštěny. Osobně si ten stav taky nedokážu vysvětlit, ale dle různých diskuzí jsem nebyl sám s tímto problémem. Vyskytoval se teda vždycky u levných řetězů, v mém případě Sram PC 1110. Příště zkusím nějaký lepší řetěz a jsem zvědavý na výsledek.

              0 0
              • jecnak  

                Nechapu. Pouzivam uz pul roku jako nahradu vosku, kdyz se mi nechce voskovat, zcela bez problemu.

                0 0
              • BB  

                že by výrobce omylem místo vody na ředění vosku použil nějaké lepidlo ? Jinak si to fakt nedovedu vysvětlit. Předávkovat se to nedá, protože když dáš moc, tak to okape. Jedině že bys dal více než dvě doporučované vrstvy. Ale i tak tomu nerozumím.

                0 0
              • scoty  

                Nechápu jak tohle může někdo dobrovolně podstupovat…:) Mazal jsem naposledy v prosinci, bez odmašťování a jediné co mám na kole čisté je řetěz…

                0 0
                • osobne  

                  A ještě se ti o pár centimetrů prodloužil co? … Myslím řetěz samozřejmě. :-)

                  0 0
              • THORX  

                Taky mám 1110 mno uvidíme dnes jestli víkendu jaké to bude ;-)

                0 0
              • Cavendish  

                Budu to zkoušet na silnici a CX. V obou případech SRAM 1110. Dám vědět jak to vypadá

                0 0
              • Martinson  

                Radši kombinuju odmašťovače. Postupně použiju benzín, čistič brzd, u hodně promazaného jsem nakonec použil i líh.

                0 0
                • kamaro  

                  Obdobně, různá rozpouštědla s postupnou účinností. Začínám i něčím již použitým a přecházím do čistějších. Nakonec to ale dám do staré plechovky s vodou a množstvím jaru větším než malým nebo tabletou do myčky a pak to cca půl hodiny nechám vřít. V pátek jsem takto odmašťoval a poté voskoval 6 řetězů. Jak jsou pěkně prohřáté, tak poté i rychle oschnou (dávám je poté ještě na teplá kamna v dílně, aby pěkně oschly) a potom s nimi rovnou do vosku. Zatím spokojenost.

                  0 0
          • jIrI___  

            Tak jsem úplně stejný čištění a mazání vyzkoušel na lepším řetězu ženy (KMC X10-L). A po vyjížďce byl výsledek diametrálně odlišný – na rolničkách jen zbytky, které šly jednoduše setřít prstem, řetěz po přejetí rukou čistý. Nedokážu si vysvětlit, čím byl způsobený ten obrovský rozdíl vůči mému řetězu.

            0 0
            • milan.v  

              Šel jsem stejnou cestou, doslova, naprosto stejné zkušenosti – Muc-Off C3 Ceramic mě nadchlo oproti všemu předtím používanému / Bel – Ray skvělé, zkoušel jsem na popud zdejšího osazenstva / Squirt dobrý, ale není to tak, jak jsem čekal a četl od ostatních, vosk všude okolo kola na trenažéru, i kompletně a důkladně vyčištěné se ušpinilo, stačilo vyrazit ven a po švihu to bylo na čištění, pouhé otření nic neřešilo…

              Dnes tu budu mít nové řetězy a už silně uvažuji o parafínu…

              0 0
          • Potkan007  

            Opravdu je ten C3 tak super? Kdo může, ten si ho chválí.

            Já používám kombinaci základních Muc-Off Dry / Wet. Z nich Wet drží dobře a dlouho, ale naprosto neskutečně váže špínu, nic tak šíleného jsem neviděl. Rozhodně nehrozí otření hadrem, tohle je do 100 km na pořádný kartáč, řetěz dolu a drhnout. Dry je super, prach nechytá, že ho sundá voda samozřejmě chápu, mám s ním jediný problém, vydrží maximálně 30 km. Už po 10 km začíná být řetěz trochu slyšet a po 30 je suchý. Na krátké výlety po okolí fajn, ale když chci jet někam trochu dál, je zle. Pokud by se C3 Dry choval jako ten obyčejný Dry a vydržel aspoň dvojnásobek, tak by stál za úvahu.

            0 0
            • milan.v  

              Vždy jsem používal jen tu verzi s keramikou, navíc to chce zásadně držet doporučené rozsahy teplot a prostředí, Wet do teplejšího počasí blížícího se deseti stupňům působí jako magnet na špínu, stejně tak Dry do lehce vlhkých silnic, ani nemusí být úplné mokro.

              Podle toho, jak to popisuješ, tak to vypadá na obdobné, ne-li stejné vlastnosti s tím, že ta keramická verze vydrží podstatně déle.

              Pro zasmání v těchto těžkých časech – namazal jsem po vyčištění jeden víkend po vyjížďce řetěz tím C3 Dry, v týdnu jsem pak zavezl k jednomu nejmenovanému, špičkovému mechanikovi, kapacitě reprezentační úrovně kvůli zápletům.

              Ten se na to podíval, říká – „máte úplně suchý řetěz…“ :o) Říkám – „no, je to namazané Muc-Off Dry, pravda pár dnů zpátky“, koukl se na mě odměřeným výrazem, jako bych mu vyprávěl nějakou pohádku bratří Grimmů, ani nehnul brvou, znovu přejel rukou po řetězu a pokračoval dál… :o)

              0 0
        • okam_z_brna  

          Tak to stoprocentně špinavý ruce.

          Kazetu jsem sundal, vyčistil jen hadrem, převodníky očistil hadrou už na kole, kladky to stejný. Nový řetěz Sram PC 1110 vraženej do odmašťovače z Kauflandu, nějaký CIF nebo co. Po nasazení na kolo jsem udělal první vrstvu, na každý článek kapička jak špendlíková hlavička a rozšudlat prstem. Po 2 hodinách to stejný z druhé strany řetězu. Dělal jsem to v bytě. Takto namazaný mi to na silnici vydrželo cca 300 km. Fotka kladky a řetězu po 120 km a to jsem na to ani nešáhl. Teď jsem to akorát utřel hadrou, přemázl a hotovo. Řetěz stejně po 800 km vyhazuju, tak žádný sraní…

          0 0
    • scota  

      BRUNOX LUB&COR

      0 0
    • Singlespeed  

      Netaháš nás zase za nos? Proč jsi kupovala na čerpačce WD 40, když tam určitě měli špičková maziva ve spreji od Castrolu nebo jiných renomovaných firem? Zase tě bulíkoval prodavač? :-)

      0 0
    • onuce  

      Mazání řetězu není věda, stačí jej udržet „mokrý“. Třeba za mlada jsem to neřešil a jezdil s rezavým řetězem, z kterého se prášilo. A za deště pak běhal nádherně. Časem jsem začal sem tam mazat, ale čímkoli mastným zbytkovým. Olej po smažení třeba. Jednou jsem to zanedbal a pak na Šumavě, ve venkovní restauraci, jsem použil olivový olej z karafky na stole. Jelo to skvěle, ale… Ale stále jsem cítil kyselý zápach… No, nebyl to olivový olej, ale ocet.

      0 0
      • Romancero  

        problém u těhle přírodních prostředků je, že biologicky degradují a také časem zapáchají…

        tradují se story, že někteří, když jim vrzal řetěz, ho pomočili!

        což u dam, paní a svlečen může být docela technicky náročné.. :-)

        0 0
      • vt  

        Olej po smažení … :-) ty prevody bych nerad cistil :-)

        0 0
        • ronda  

          Jednou se mi dostal do ruky šicí stroj omylem namazaný běžným řepkovým olejem na vaření. Úplně zatuhlý, ani se nehnul. Dobu jsem ho proléval wédéčkem, než jsem ho pořádně rozhýbal a ten sajrajt vyplachnul.

          0 0
          • vt  

            Nj, takze zde doporucovane WD a presmazeny olej jsou ok, akorat je potreba to prostridavat ;-)

            0 0
          • xtonda  

            Taky sem jednou kdysi něco namazal jedlým olejem a fakt nedoporučuju, vyschne to a zatuhne to a je to horší, než kdyby se to nenamazalo vůbec.

            0 0
      • xtonda  

        Surikogi, si tu nová, takže onuci neznáš, proto varování, nic co napíše neber vážně, i když tohle byť jen průměrně inteligentní osoba vážně ani brát nemůže.

        0 0
        • onuce  

          Omlouvám se, sděloval jsem jen svoji praktickou zkušenost. A souhlasím s tím, že mazání jen jedlým olejem je špatně. Nutno střídat s jinými produkty, jako to wédéčko, voda, jiný olej. Co ale opravdu na řetěz nedoporučuji je silikonový olej

          0 0
          • xtonda  

            Pochybuju, že silikon bude horší než řepka nebo slunečnice, o octu škoda mluvit, to je žíravina, dobře bylo to omylem.

            0 0
            • onuce  

              Silikonový olej bude horší, osobní zkušenost. Již jsem to tu někde popisoval a vysvětloval.

              0 0
        • Singlespeed  

          Hlavně je třeba nebrat vážně Surikogi, která nás krmí málo pravděpodobnými pohádkami o pumpičkách za dva litry (taková snad ani neexisktuje), nelogické koupí WD40 na benzínce a podobně.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Mě by zajímalo, zda by na nově založené a identické téma místní osazenstvo reagovalo se stejnou ochotou jako zde, kdyby v úvodním příspěvku nebylo implikováno, že jeho autor má vagínu.

            0 0
            • Singlespeed  

              Naivita některých béefáků je donebevolající. 22 letá opuštěná dívka pobývající v Brně, několik let jezdila na starém favoritu, pak na horáku a teď si koupila další kolo, ale až teď po letech ježdění najednou zjistila, že je třeba namazat řetěz.Tomu snad uvěří jen opravdový trouba.

              0 0
              • onuce  

                Musím se slečny zastat, v minulém svém vlákně vložila autentické fotky staré pumpičky.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Prozradila se blokováním mých příspěvků, které byly slušné, nikoliv urážlivé ani vulgární a jen kultivovaně upozorňovaly na jisté nesrovnalosti v jejich příbězích :-).

                  0 0
                  • onuce  

                    Tak to jsem si nevšiml, jukl jsem jen letmo. To pak ano, kdo blokuje, ten nemá čisté svědomí.

                    0 0
    • Mylda  

      Na řetěz jsem za ta léta používal kde co, loni jsem celou sezónu (k maximální spokojenosti) odjezdil na britském Muc-Off a v tuto chvíli bych neměnil.

      Konkrétně používám: https://www.halbichmotosport.cz/…l-twin-pack/

      https://www.halbichmotosport.cz/…yklo/mazivo/

      0 0
      • Romancero  

        takže mně z toho tady vychází jednoznačně- nikoli sprej, ale kapátko!

        Dát si s tím prostě tu práci a na každý čep a rolničku poctivě kápnout kvalitní mazivo:-)

        0 0
    • Alhas  

      Nový řetěz vyperu v pračce na řetězy buď v naftě nebo v eko kapalině, usuším a namažu. Používím sprej den Braven – Nestékavé mazivo. Kupuji ve stavebninách asi 150,–Kč. Po zaschnutí otřu hadrem namočeným v nejakém čističi, po každé jízdě otřu. Vdrží dost dlouho a moc nešpiní.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Kde je milan.v? Mazání řetězu se tu na BF ještě nikdy neřešilo.

      0 0
    • jihacv  

      Na čištění, mazání, ochranu kola kola používám výrobky od firmy Muc-Off, na řetěž do suchého prostředí Muc-Off C3 Ceramic Lube,…

      0 0
      • Mylda  

        Jaká je prosím Tě zkušenost? Myslím tím konkrétně s Muc-Off C3 Ceramic Lube…vcelku dost piplačka s tou UV lampou. Stojí to pak za to v terénu? Díky za případné info.

        0 0
        • jihacv  

          Aplikuje se na suchý řetěz, podle návodu ideálně 3–4 hodiny před jízdou, ale stačí i kratší čas. Emulze se dostane všude, kontrolu UV lampou už neprovádím. Po ujetí zhruba 100 km je řetěz na pohled čistý, na dotek nešpiní, nechytá se na něj špína, samozřejmě něco ano, ale ne jako u jiných mazadel, která jsem používal. Horší je, když máš namazáno do sucha a chytne tě déšť, emulze se smyje, ale ještě to jde, podle vlastní zkušenosti jsem dojel ještě 50 km, než byl skoro suchý bez známky namazání. Variantu do mokrého prostředí jsem také vyzkoušel, vodu odpuzuje dobře, ale jakmile je sucho a teplo, váže to na sebe trochu víc nečistot, ale ještě to jde. Někoho může odradit cena, ale já jsem spokojen nejen z mazacími prostředky od této firmy, ale používám i Muc-Off Bike Cleaner na čištění,…

          0 0
        • jIrI___  

          UV lampa byla první věc, kterou jsem z balení vyhodil. Přišlo mi to jen jako nesmysl zbytečně zvyšující cenu, protože i bez ní jde vidět, jak máš namazáno.

          0 0
    • Bruca  

      Obyc olej na kola a šicí stroje

      0 0
      • ronda  

        Něco jako používají koloťukové na nádraží?

        0 0
        • Bruca  

          Kdo jsou ťukokolové? :-))

          0 0
          • Singlespeed  

            To jsou takoví nádražní skřítci, něco jako ti poštovní, jejichž práci realisticky popsal Karel Čapek v jednom svém drobnějším dílku.

            0 0
          • Jáchym 1  

            Koloťuk je prakticky železniční zámečník.Přezdívku dostali za výkon svého povolání t.j.ťukáním na okolek dvojkolí kladívkem na dlouhé násadě,není li okolek volný.Pak ještě rukou sáhne na ložisko nápravy,nejde li tzv horké.

            Provádí se na vlakové soupravě ve stanici.

            0 0
            • ronda  

              No a oni, nebo jejich kolegové taky přimazávali čepy na táhlech lokomotiv.

              0 0
    • kovar  

      Řetěz mažu netopýřím sádlem. V Číně s tím měli velké úspěchy.

      0 0
      • jecnak  

        Neprehriva se pak?

        0 0
        • exxonvaldez  

          Musí bejt ze samičky, ze samečka to není ono.

          0 0
          • R-A-D-I-U-S  

            Jo, ale před aplikací je třeba řetěz pořádně vyprat v destilátu z mandragory, jinak se zadírá.

            0 0
            • petrx  

              a samotné mazání provádět zásadně za úplňku aby to mělo co nejlepší efekt.

              0 0
              • exxonvaldez  

                a odříkávat při tom modlidbu šamana kmene Kulupumbů.A když to nepomůže tak prostě svíčky do kotle,ponořit,zat­řepat-nemíchat,votřít do trenek a z beznadějnejch 133,0 je rázem 132,6:-))))))

                0 0
              • ronda  

                A po vymačkání netopýra přebytečný tuk otřít přiloženýma křidýlkama. Vše v jednom.

                0 0
    • mikš  

      WD-40 je na mazání řetězu v pohodě https://www.amazon.ca/…1S7_c2_x_0_i?…

      0 0
    • roman 3D  

      https://maziva.heureka.cz/…lana-400-ml/

      pokud je někdo z jablonecka/li­berecka mohu za 150 poskytnout – mám jich ještě 10 navíc, odběr min. 2ks

      0 0
    • Indian  

      Kromě toho čím mazat řetěz, je důležité jak se o něj ( a ne jen o řetěz, ale celé soukolí) starat a postupovat. Jen mazat nestačí. Přidám k tomu, jak to dělám já a je to za léta pro mne to nejlepší. Pokud je nové kolo resp. nové řetězové soukolí je řetěz namazaný od výrobce a to dobře/vhodně. Takže jezdit. Po cca 200–300km kdy je řetěz potřeba především vyčistit nejen namazat ( mazat se dá i v průběhu kapátkem na kole) je dobré ho sundat z kola. Pračka a mytí na kole je za mne k ničemu. Cáká to všude. Takže rychlospona a kleště k tomu určené jsou dobrá volba. Dobré je mít 3 kusy řetězů a postupně je měnit. 1–2–3–1–2–3–1–2–3–1–2..... (cca po 200–300km) atd až do úplného sjetí celého soukolí snad vyjma přední placky/cek a rolniček v prehazovačce, takže vyměnit všechny tři řetězy a kazetu naráz. Sundaný řetez hodím do omniovky se šroubovacím víkem do nějakého rozpouštědla. Benzín natural95 je ekonomická volba, ale lze použít jakoukoli chemii, co dům dá. Aceton, nitroředidlo, perchlor, naftu, petrolej atd. Nechat ho tam a sem tam zatřepat. Po té až je lázeň černá jako saze Tak benzín vyměnit a opakovat. Je krásně vidět jak se benzín špiní tím bordelem co je uvnitř řetězových článků i když se na oko zdá být řetěz již jako nový. Mezitím jednoduše očistit soukolí na kole. Jde to dobře, protože tam řetěz nezavazí. Jakmile je řetěz omytý, vytáhnout, vysušit a namazat patřičným mazivem. Označit číslem 1 a nasadit řetěz č 2. Po najetí cca 200–300 km ten stejnej princip. Suchý a čistý řetěz po dokonalém vyprání mažu čímkoliv k tomu určeným nyní WED PROTECT od Motorex. Před nasazením na kolo důkladně otřu hadrem do sucha. Do opakování procesu mytí možná sem tam zakápnu jednotlivé články. Prohazováním řetězů typu 1–2–3–1–2–3… je mnohem lepší než měřit šuplerou nebo měrkou. Soukolí si postupně zvyká na prodlužování a přizpůsobuje se. Nestřílí a vydrží opravdu dlouho. PS: WD40 nebrat.

      0 0
      • theedge  

        Nevim co jezdis za retezy ale Sram na to ma takovou konzervacni sercku ktera fest lepi. S tim teda jezdit nedoporucuju protoze na to nachytas pul lesa.

        Velmi duladne peru novy retez uz pred nasazenim na kolo.

        0 0
        • Cavendish  

          To máš pravdu. Mám 2× SRAM PC1110 a lepidlo to jako prase. Teď to odmašťuju a budu na to dávat Squirt.

          0 0
      • milan.v  

        Tak WD40 není mazivo, už jsme to tu probírali také několikrát, chyba amatérů…

        0 0
      • Singlespeed  
        1. vcelku zbytečný příspěvek. Tohle se tu probíralo 256× a zakladatele vlákna to vůbec nezajímá, jen se nudil, tak si vytvořil profil a založil dvě naprosto zbytečná vlákna. Poměrně brzy ho to však přestalo bavit a na B-F už nechodí.
        2. při dnešní ceně řetězů je střídání 3 řetězů neobyčejný a naprosto zbytečný opruz. Proč se s tím vůbec zatěžovat. Prostě jakmile nastane opotřebení řetěz vyměnit a jezdit.
        0 0
        • Cavendish  

          Taky jsem střídání řetězu nikdy nepochopil. Jezdím dokud nemá 132,7mm a vyměním.

          0 0
          • Indian  

            Kolik ti to v praxi dělá? Myslím km, než má132,7mm?

            0 0
            • Singlespeed  

              To ještě dnes někdo měří a píše si do deníčku, kolik km řetěz vydrží? :-). Tohle jsem dělal v dobách začátečnických před 30 lety. Pak jsem zjistil, že je to zbytečné, neboť stačí jednou vyjet do pořádného bahna a je po řetězu za dvě hodiny :-).

              0 0
              • Indian  

                Ona to není až tak debata o ničem. Jezdím už nejakej pátek a řetěz a vše co je s ním spojené je pořád největší problém na kole. Jde o to, že každý máme nejakej zabehlej standard, kterej nám vyhovuje. Nemusí být ale zrovna ekonomickej i když máš bike za +100tkč. Já mám v kolech půl mega a i když řetěz stojí “pár korun” nasere mě, když dám novej po 900km a střílí to, takže kazeta za 2–3tkč fpiči. Snažím se držet systému kterej me vyhovuje, když dám novej retez musí to fungovat dobře a ne že pojedu na 10 pastorek a sem tam se ozve rána, tak ze budu jezdit na 9 nebo 11 a ono si to za 250 km sedne mě nebaví.

                0 0
                • mirage  

                  To ze ti to strili hlavne na jednom, tak to ti ukazuje ze tam jezdis nejvic a je to, jeden stych nejoblibenejsich prevodu.

                  0 0
                  • Indian  

                    To je fakt. Tak to je. Proto je třeba volit převody s rozumem. To je ale jiná kapitola a na této věci to tak až moc nemění.

                    0 0
            • Cavendish  

              Na silnici mě takhle najel řetěz Campagnolo Potenza 4500km. Umýval jsem to jen wapkou a mazal obyčejným olejem. Takže nic moc údržba.

              Na CX mě KMC X10EL dal 950km. Ale všechno v blátě, sněhu, vodě a čistě silové převody. Umyl jsem wapkou, lehce namazat obyčejným olejem a tot veškerá údržba.

              Teď budu voskovat a převod mám trochu lehčí, tak čekám že nový řetěz by na CX mohl vydržet 1500km. Na silnici věřím v 5000km.

              0 0
              • Indian  

                Takže v číslech. Když dobře, tak 1500km na biku. A to po výmene za nový není jisté, že si nový sem tam nestřelí. Tak vyměníš tři. To jest cca 4500km. Při čtvrtém už to bude pravděpodobně střílet určitě. Tak to je. Stejně tak jsem to měl i já. Každopádně kazeta po 4500km už bude mít svoje nej za sebou. Proto jsem zvolil můj systém uvedený výše. Systém 1–2–3–1–2–3–1–2–3… takto měnit a dokonale čistit po 200–300 (max400)km to už je fakt zasraný fest. Takto celé soukolí vydrží 10–15tkm. Bez střílení. Na tři kusy řetězů. Pak výměna i kazety.

                0 0
                • Cavendish  

                  15 tisíc mě to soukolí vydrží i bez toho, abych takhle musel točit řetězy

                  0 0
                  • Indian  

                    15 tisíc ti vydrží soukolí na jeden řetěz? Nebo měníš každých cca 1500 za novej až do 15Tkm? Pokud ti vydrží řetěz 15Tkm proč ne, tomu věřím, ale po 5 TKM je už totálně vytahanej a nespolehlivej – nebezpečnej. Pokud měníš každých cca 1500km za novej, potom za 15Tkm vyměníš 10×. To už je dost neekonomické. 10× cca 600,– za řetěz je už dost.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Prd…tak jsem to nemyslel. Myslel jsme kazetu a převodníky. Na staré silnici jsem měnil jen řetěz a za 8 let jsem kazetu ani převodník měnit nemusel. Proto jsem neměl ani potřebu dělat tenhle systém.

                      0 0
                      • Indian  

                        A to je právě to. Řetěz se natahuje proto, že se vydírají resp. vybrušují čepy tím černým šmírem, co vznikne smícháním prachu a mazivem. Logicky tak na horském kole toto hrozí víc jak na silnici. Proto je časté dokonalé čistění důležitější jak vhodně zvolená chemie mazání. Takto by se dalo teoreticky říct, že ideální by bylo namazat řetěz motorovým olejem do BMW M3. Pokud by se jezdilo ve výrobní hale na výrobu iphonů na dokonale vytepované podlaze, kde se pohybují lidé s rouškami a ve skafandrech. Opak toho jsou lesní a polní cesty za sucha, kde po ujetí jednoho km vypadá kolo, jako bys ho vyválel v pískovišti. Proto se maže řetěz tím, co na sebe nelepí prach a přesto je schopné mazat.

                        0 0
                        • milan.v  

                          Hele, tady fakt nemusíš vymýšlet kolo, které už je dávno vynalezené… :o)

                          Projdi si tu vlákna k mazání řetězu za poslední, řekněme, dva, tři roky a pokud se tam nedočteš, o čem píšeš (nemyslím tu halu s iPhony), tak to tam, prosím, dopiš…

                          0 0
                        • Cavendish  

                          Pořad nevím proč mě to říkáš :)

                          0 0
        • Indian  

          Jakmile nastane opotřebení je mnohdy pozdě. Tak cena za řetěz není až zase tak malá. Třeba na Ebike je to od 600,– Měnit řetez aby to nestřílelo znamená měnit ho dost často. Už jsem slyšel mnoho názorů řetěz neměnit a jezdit dokud to jde. Tak to tak dělám,jenom obměňuji tři kusy dokud to jde a pak vyměním vše. Bez střílení. Jen jde o to, že jen mazat nestačí. Spousta lidí si myslí že stačí špinavej řetěz otřít hadrem s lihem a namazat. Už si neuvědomují, že uvnitř článků je brusná pasta, která způsobuje právě to opotřebení. Důkladné čistění je důležitější než volba mazutu. Čistý řetěz pod WD40 bude pořád lepší, jak špinavej řetěz namazanej tím nejlepším.

          0 0
          • Singlespeed  

            To čarování s řetězy by mělo možná smysl před 30 lety, když stál řetěz stejně jako dnes (HG 50 stál 350 Kč v roce 1990, HG90 550 Kč v roce 1992), ale průměrná mzda byla 10 x nižší.

            0 0
    • mirage  

      Urcite ne sprej, neco ve forme kapatka. Sprej vse zasere. Kapat jen na mista kde je cep. Treba neco takoveho. : X-SAUCE olej Eco Lube with wax dry+wet 125ml – HAVEN.cz @MIUI | https://www.haven.cz/…e-125ml-831/

      0 0
    • Indian  

      Mimochodem WD40 jako že výrobce dělá celou škálu výrobků. Mimo jiné i Mazací chemii na řetěz jízdního kola.

      0 0
      • milan.v  

        Ano, ale ten standardní tmavě modrý a žlutý obal s logem WD40 tak, jak ho zná většina lidí a o něm jako o „WD40“ mluví, není mazivo…

        0 0
        • Singlespeed  

          To, že to není mazivo, se jen tak traduje na B-F. Výrobce to jasně specifikuje jako mazivo.

          0 0
        • Singlespeed  

          MAŹE: Mazací přísady výrobku se rozptýlí a přilnou na všech pohyblivých dílech.

          https://wd40.cz/…co-je-wd-40/

          0 0
          • pepek  

            Odmítnutí odpovědnosti : Znázorněné a popsané použití pro víceúčelové produkty WD-40 byly poskytnuty společnosti WD-40 samotnými uživateli. Tato použití nebyla testována společností WD-40 a nestanovují doporučení společnosti WD-40, jak produkty užívat. Při každém použití produktu WD-40 by měl být brán v potaz selský rozum – tady mi selský rozum přímo říká: jít od toho pryč. Ale na ty panty od králíkárny je to dobrý, samotný petrolej je sice levnější, ale zase nemá tak pěknou plechovku

            0 0
            • Singlespeed  

              Oficiální specifikace výrobce:

              https://www.datocms-assets.com/…ze-16-oz.pdf

              0 0
              • pepek  

                No teda. To je fakt nejlepší uplně na všechno! Leješ to i do motoru?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Já to skoro nepoužívám. To ovšem nic nemění na tom, že je to dnes už legendární mazivo ve spreji a netuším, proč to tady někteří překrucují ;-).

                  0 0
                • Indian  

                  Kdo by to měl líto do motoru?!?! Je to mazivo, protože je to mastný. Na řetěz nevhodné, avšak v nouzi normálně použitelné. Když jsem jednou zapomněl namazat řetěz na švihu dal bych za kus WDČka cokoliv. Nakonec mě v hospodě dala servírka malého panáka oleje na smažení řízků a byl klid.

                  0 0
            • exxonvaldez  

              Samozřejmě že řetěz bicyklu je tak choulostivá , namáhaná, specifická .mechanická součástka, že ji nelze mazat ničím jiným než konkrétně určeným mazivem (nejlépe parfémovaným) v ceně min.300kč za 100ml, čímž se její životnost zvýší min.5×.Alespoň tak to tvrdí výrobci těhto maziv kterým nejde o kšeft ale výhradně o váš řetěz, a já jim bezmezně věřím.:-))))))))

              0 0
    • FoggyGoggy  

      Já na řetěz leju sarej Rockshox 7wt olej ;-);-);-)

      0 0
    • Janicek  

      Za mě jsem dospěl k Finish Line Cross Country WET, na co mně bude suchý a čistý řetěz, když to začne skřípat už na konci švihu, ve sračkách si dokonce přimazávat, tzn. mazivo vozit vždy raději s sebou!!? Za mě nesmysl. Po první aplikaci beru s sebou hadr, a ke konci švihu (cca 50km) vyčistím, včetně kladek a převodníku. Další 4 švihy už bez jakéhokoliv zásahu. A tak pořád dokola, což vyjde tak cca 7×. Nový samozřejmě vyperu.

      0 0
    • Tomcuska  

      Můj nový prostředek na mazání a zatím nejlepší co jsem měl je tento https://www.dookie.cz/…ptfe-200-ml/ Vyzkoušel jsem toho už dost, a až teď jsem spokojenej. Jezdím enduro–lesní, polní cesty sem tam nějaký brod, a mažu cca po 3 jízdě.

      0 0
      • milan.v  

        To jsi nám toho moc neřekl… Jak se to chová? V čem to je lepší než to, co jsi dosud zkoušel?

        3 jízdy mé mohou bez problémů na žiletce v sezóně dělat 500 km…

        0 0
        • Tomcuska  

          Píši enduro ne žiletku. Lepší to je ve vydrži o proti tomu co jsem doposud měl. To co to před tím bylo psát nebudu, je to k ničemu, jen se tady budem dohadovat. Prostě to vyzkoušej a uvidíš. Já taky pokaždé kupoval jiný prostředek a myslím že to dělá většina. Za mě je to pár korun.

          0 0
          • PENE  

            Kdyz nenapises kolik km vydrzi a jak moc je retez spinavej, tak je to celkem k nicemu. Kdyz k tomu jeste pridas s jakym mazivem to porovnavas, tak to pro vsechny bude mnohem lepsi informace.

            0 0
      • xtonda  

        Sprej na řetěz je demence, ani zadarmo.

        0 0
        • Tomcuska  

          Já jsem opravdu spokojenej

          0 0
          • xtonda  

            Je mi jedno jak dobrý je to mazivo, pokud je to ve spreji a nemaj kapátko, tak to prostě nechci.

            0 0
            • parduba  

              Moje řeč.

              0 0
            • Singlespeed  

              Ale spousta lidí to chce a proto se maziva ve spreji vyrábějí, to dá rozum.

              0 0
              • PENE  

                Tak pokud chces pulku maziva vystrikat jen tak do okoli, tak proc ne. Spousta lidi taky, krome retezu, maze i kazetu a prevodniky.

                0 0
                • Tomcuska  

                  Aplikuji pomalu po jednom článku. Poměr obsahu spreje vs kapatka, je i po tom co ty píšeš že výstříkam do okolí stejný. Já se tady nehodlám dohadovat co je lepší, třeba příště zkusím mazivo v kapatku. Jen sem chtěl napsat že s tímhle produktem jsem spokojenej Toť vše

                  0 0
                  • milan.v  

                    No a už se ti tady několik lidí snažilo říct, že pokud to podáš takto, tak to nikomu moc neřekne…

                    0 0
                  • PENE  

                    Dohadovat se o tom, co je lepsi, tady snad nikdo nechce, ale mohl bys uz prozradit, s cim to srovnavas, abysme byli moudrejsi. Kapatko vs. sprej je kazdeho vec, osobne pouzivam kapatko protoze mi to prijde presnejsi a pohodlnejsi.

                    0 0
                    • parduba  

                      A levnější

                      0 0
                    • Tomcuska  

                      Tak že např. Mazivo -BIKEWORKX Chain Star Normal,

                      Mazivo -BIKEWORKX Chain Star Extrem,

                      Carlson Mazací sprej na řetězy,

                      Castrol Chain Spray OR.

                      Asi tak nějak

                      0 0
                • xtonda  

                  Do okolí ještě cajk, ale na kotoučích to fakt nesnesu :-)

                  0 0
                  • Tomcuska  

                    Aplikuji tak aby to na kotouči nebylo

                    0 0
                  • Slavik  

                    Mám oboje, kapátko i spray. Používám dle nálady a když použiju spray, předtím si samozřejmě umeju ruce a stříkám pravou rukou. Kotouče se spray ani nedotkne…

                    0 0
      • jIrI___  

        S jakými mazivy porovnáš?

        0 0
    • Delkim  

      Používám poslední dva roky ten chválený SQUIRT, řetěz je na pohled čístší a šlape ok, nicméně tam zůstávají z toho vosku takové malé částečky a pak mi to doma dělá bordel a celkově na pohled z blízka ten řetěz nic moc.

      Co s tím děláte? Nebo dělám něco špatně?

      0 0
      • Cavendish  

        Můj vypadá úplně stejně. Teď jsem přešel na voskování v rýžovaru. Vypadá to, že to bude o něco lepší .)

        0 0
      • jIrI___  

        Odmastil jsi před aplikací Squirtu pořádně řetěz? A to jako že fakt pořádně, několik koupelí v různých odmašťovačích apod. Při svém zkoumání jsem zjistil, že čím je řetěz hůře odmaštěný, tím více vzniká u Squirtu těchto nečistot. Poprvé jsem řetěz jen proštěrchal v láhvi isopropylalkoholem a po čase jsem měl mezi pastorky i na kladkách přehazovačky tuhou vrstvu, která šla dolů jen šroubovákem. Současný řetěz jsem hned po vybalení z krabičky pořádně odmastil, mažu zhruba co 200–250 km a stav můžeš vidět na obrázku níže.

        0 0
        • MatS  

          Tak nevím, myslel jsem, že Squirt bude větší zázrak. Používám Muc-off a mám řetěz mnohem čistší než na těchto fotkách. Předevčírem jízda prachem, pískem, bahnem a nic.

          0 0
          • jIrI___  

            Jaký Muc-Off máš? Já používal ten na fotce a když srovnám se Squirtem, tak čistota řetězu byla nepatrně nižší než u Squirtu (po protáhnutí řetězu rukou byla ruka špinavá více než u Squirtu) a především u toho Muc-Off byla nižší výdrž namazání. A Squirt taky výrazně lépe snáší vodu. Ale pokud by někdo nechtěl voskové mazání a nejezdil v dešti, pak mu doporučím právě ten Muc-Off C3 Dry (to C3 v názvu je důležité, verze bez něj stála za starou bačkoru).

            0 0
            • tomcat5  

              Jakožto strojař řetěz mažu již 36 let obyčejným automobilovým zimním motorovým olejem.

              Zimním proto že je hustší.

              Láhev vydrží desítky let.

              0 0
              • Cavendish  

                Zimní motorový olej. To slyším poprvé :)

                0 0
                • pepek  

                  Na tom přece skončil Wehrmacht v Rusku. (Že ho neměli :-)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    A ja myslel, ze se dela ze zimnich zvirat. Lednich medvedu a tak.

                    0 0
                    • pepek  

                      Je to možný. Proto se už nepoužívá, medvědů ubylo.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Cim ted budeme mazat?

                        Co detsky? Tech je dost…

                        0 0
                        • pepek  

                          Čajové svíčky, nic lepšího nevymyslíš.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Ted jsem zkousel podobnou vec. Nejaky vosk. Strasna pruda s nanasenim…

                            Asi nej mi prislo PTFE od Shimana. Na suche jezdeni.

                            0 0
                  • Slavik  

                    To patří do jiné sekce, třeba Vtipy 71,

                    ale pobavils ;-)

                    0 0
              • milan.v  

                Děkujeme, úplně to vidím, jak to krásně maže…

                0 0
              • citroen15  

                …a hlavně ten zimní olej,že je hustší

                0 0
              • onuce  

                Neměl by být zimní naopak řidší? Nižší teplotou se zvyšuje viskozita.

                0 0
            • MatS  

              Ano ten co mas na foto. V mokru nejezdim a kdyz mne zastihne slejvak, tak doma namazu. Vydrz tak 150 az 200km.

              0 0
            • Ronam  

              Mě ten Muc-Off Ceramic vydrží max 50km pak už jde hlučnost řetězu dost nahoru. Teď jsem dal šanci obyčejnému Muc-Off Dry (žlutý) a vypadá to, že nájezd bude lepší ale uvidím co špinění. Kdyžtak od nového řetězu přejdu na Squirt který používám na MTB a bude to…

              0 0
              • larssen  

                Mám úplně stejnou zkušenost. Všichni jsou z Ceramicu nadšení, ale já na něm dám tak jednu vyjížďku a už před těmi 50 km jsem naštvaný, jak je s ním řetěz hlučný. V poslední době mi asi nejvíc vyhovuje levný Shimano dry, co jsem kdysi koupil a skoro nepoužíval, jak zkouším dražší a údajně lepší maziva.

                0 0
              • milan.v  

                Už to tu bylo snad tisíckrát, obyčejný NEceramic je o třídu horší a na nic…

                0 1
              • novas752  

                Když se to aplikuje podle návodu tak to vydrží v suchu mnohem víc než 50km. Důležité je na dobře vyčištěný řetěz a nechat to x hodin zaschnout. Ale voděodolnost C3 Dry je prostě nulová.

                Obyč Dry při stejném postupu aplikace vydrží podobně, nějaký lehký deštík už ho nezaskočí, ale špiní výrazně více.

                0 0
              • Pepek Vyskoč  

                Zrovna jsem hledal kam to napsat.

                Nevím teda jak poznat, že už je na přemazání – namazal jsem ho fakt důkladně, nechal zaschnout, pak v terénu v absolutním suchu ujel asi 18km, a když teď s řetězem pootočím okolo vlastní osy, mám z něj pocit, jako by byl čerstvě usušenej po mytí a naprosto bez maziva. Sice za chodu nevrže, ale to už je snad úplně poslední fáze, do který se člověk nemá dostat.

                A výdrž v mokru je ne nula ale mínus sto. Kolo stálo asi deset minut na lehkým dešti (fakt slabým), a druhej den koukám jako blázen – řetěz už začal reznout. WTF. Samozřejmě nečekám, že nemastný mazivo řetěz ochrání před vodou, ale tohle je dost bizár. Pokud tam po jedný vyjížďce zbylo tak málo, že řetěz zreznul, nejspíš bych ho měl namazat pokaždý, když jdu jezdit. Jak pak na jedno namazání lidi (údajně) ujedou 100km absolutně nepobírám.

                0 0
                • larssen  

                  Trochu jsem experimentoval a asi jsem dřív dělal chybu, že jsem po umytí kola nemazal úplně suchý řetěz. Zůstala v něm vlhkost, snad i trocha vody, která tento typ maziva vymyla dřív, než mohlo začít fungovat. Teď jsem řetěz normálně hadrem vysušil, ale k tomu ještě nechal přes noc vyschnout. Až potom namazal a chovalo se to mnohem lépe než dřív.

                  0 0
                  • Pepek Vyskoč  

                    Já řetěz po mytí normálně suším v troubě tak půl hoďky na 100°, pak mám jistotu, že mažu v ideálních podmínkách (po vychladnutí samozřejmě…).

                    0 0
                    • MatS  

                      Hele nic proti, ale staci trochu premyslet. Mazivo na retez nechrani retez vuci korozi, protoze ho nemazes na retez zvenci, ale na rolnicky (valecky), kde zatece dovnitr za par minut a prebytek se hadrem otre. Takze retez zvenci neni namazany, aby nelepil bordel.

                      To ze ti rezne retez je tim, ze mas levny retez bez povrchove upravy. Mne retez nerezne a to ho po myti nesusim.

                      A ohrivat retez na 100 stupnu taky neni dobry napad. Lepsi je susit vzduchem z kompresoru, nebo stalcenym vzduchem ve sprayi.

                      0 0
                      • Pepek Vyskoč  

                        Kompresorem nevyfoukám vodu zevnitř článků, která se tam při mytí samozřejmě okamžitě dostane.

                        Co přesně vadí výrobku z OCELI na 100°C? Ptám se pro kamaráda.

                        Zatím jsem se teda nesetkal s nereznoucím řetězem, ale možná mi jen zůstal skrytej nějakej segment trhu.

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Campa nerezne a ani lepší Connex řetězy.

                          0 0
                          • Pepek Vyskoč  

                            Bavíme se o Shimano pohonu a 12s řetězu.

                            Nic kompatibilního z přechozího jsem zběžným googlením nenašel.

                            0 0
                        • MatS  

                          V troube se teplota meri z teploty vzduchu uvnitr. Kovove casti maji teplotu vyssi. K popousteni kalene oceli dochazi jiz pri 150 stupnich.

                          Nevim jak Shimano, ale ja jezdim KMC a ten mi nerezne.

                          0 0
                          • Pepek Vyskoč  

                            To jsem si musel vygooglit.

                            Jednou jsem ho omylem upek na 250° a funguje dál, takže to nebude tak horký (haha).

                            0 0
                • novas752  

                  C3 potřebuje suchý odmaštěný řetěz a pár hodin klidu na zaschnutí. Na silnici se s tim dá ujet i 300km (do doby než začne výrazněji šustit) ale musí být fakt sucho, jakákoliv voda pro tohle mazivo hnamená K.O. no, stačí jet na mokrý silnici po čistícim vozu.

                  0 0
                  • Pepek Vyskoč  

                    To jsem udělal, ale těch deset minut na dešti je asi průser, no. Teda průser v uvozovkách.

                    Na rez kašlu, to je jen povrch, kterej se zase odře, ale trochu mě to prudí. Aby měl člověk v batohu fén nebo co…

                    0 0
                    • novas752  

                      To vyzkoušej Squirt, to je vosk nějak rozpuštěnej ve vodě, takže mu nanášení na mokrej řetěz zase tolik nevadí. A je to pak i docela voděodolný.

                      0 0
                      • Pepek Vyskoč  

                        Myslel jsem z hlediska sušení řetězu po ježdění. Ono to už takhle nijak nechrání, a když to pár kapek ještě vypláchne zevnitř, aby to člověk ještě foukal horkým vzduchem, pokud nechce, aby to rána zreznul.

                        0 0
                        • novas752  

                          To je ale řetězem, já když nechám přes noc mokrej řetěz aby vyschnul tak mi nezrezne.

                          0 0
                          • Pepek Vyskoč  

                            A jakej používáš?

                            Já prostě koupil Shimano, protože nechci míchat značky, a slyšel jsem, že by to s neoriginálním na 1×12 blbě řadilo.

                            0 0
                            • novas752  

                              Aktuálně Shimano 12spd XT.

                              0 0
                              • Pepek Vyskoč  

                                To je ale přesně ten co mám já. XT CN-M8100

                                0 0
                                • novas752  

                                  Tak to bude asi použitou chemií nebo vlhkostí v prostředí kde je kolo skladované. Já ho shodou okoloností včera měnil a starej jsem trochu očistil, že ho někdy dočistim a přihodim do vosku k řetězum na silnici. Neni lesklej jako novej, je takovej zašedlej, ale rezatej nikde neni. Ježděnej někdy od konce roku v marastu…

                                  0 0
    • Romancero  

      zajímavý test…pro inspiraci

      https://cykl.cz/…gatest-maziv

      0 0
      • vt  

        Test vhodny tak pro archivaci retezu v muzea :-)

        0 0
    • bindas  

      Dostal jsem od syna nový Motul C4 Chain Lube Factory Line, dá se to použít i na řetěz kola? Vím, že spousty lidí používá mazivo na řetězy motorek. Díky.

      0 0
      • Cavendish  

        ,,Es ist äußerst haftfähig" Je extrémně lepivý. Takže bych řekl, že spíš ne :)

        0 0
        • Nachtlauf  

          Ta extrémní lepivost (jako pozitivní vlastnost mazadla) je tam proto, že funguje při aplikaci na řetěz motorky. Když to zavzlíná do článků, tak se odpaří to, čím je to naředěné, a měla by zůstat jen samotná mazací složka, která by měla na řetězu držet i při vysokých otáčkách a neodletovat a svinit motorku. Zároveň by to po zaschnutí mělo mít malou lepivost vůči bordelu, ani motorkáři o brusnej řetěz nestojí. Aspoň tohle jsem našel o mazání motocyklových řetězů.

          A v několika vláknech tady jsem viděl, že se hlásili i lidi, že mažou právě motocyklovými mazadly – Motul, Castrol apod. P. Tion ze Štěrba-kola taky maže Castrolem, viz to jeho známé video. Koneckonců i ten tolik zmiňovaný Bel-Ray je motocyklový.

          Jak moc to má někdo porovnané s cyklomazadly – výdrž, svinění, to by mne taky zajímalo.

          Já zatím mazal TF2 extrem, dost prasil, ale mazal dlouho. Uvažuju, že bych zkusil taky nějaký motomaz, jestli se osvědčí.

          0 0
          • bindas  

            Dobře napsáno :) Já asi 15 let používám právě TF2 a spokojenost, ten Motul je ještě nenačatý a je mi ho líto vyhodit. Prostě ho otestuji a napíši.

            0 0
            • Nachtlauf  

              Řekl bych, že nejzásadnější bude udržet nezapatlané části řetězu, na které nemusí mazivo přijít. Při aplikaci to bude pár desítek sekund na otření.

              Viděl jsem to Scotyho video s aplikací motomazu Bel Ray stříkačkou s jehlou, aby se vyhnul stříkání sprejem na místa mimo mezer na rolnách. Tak nevím, jestli mám začít trénovat… :D

              Nejblbější je na tom ta natlakovanost a nasycenost tím hnacím plynem, kvůli které to i po přestříknutí do nějaké olejničky / stříkačky dál nekontrolovaně chlístá jak panic na prvním štychu…

              Protože já osobně bych taky radši preferoval kapátko před sprejem.

              0 0
              • Delkim  

                Kamarád pracuje jako šéf servisu a drtivá většina kol na servisu co tam chodí tak to je přesně klasické mazání řetězu sprejem pěkně pořádně pod tlakem a stříkáno přes kazetu…

                0 0
                • novas752  

                  Tak v servisu to nevadí, pěkné prachy za odmašťování brzd, čištění zasiflených dílů…

                  0 0
      • milan.v  

        Kolem mě nikdo, tedy pokud se nejedná o Bel-Ray…

        0 0
      • bindas  

        Tak děkuji pánové :) Koupím motorku :D

        0 0
    • Delkim  

      Další voskový mazadlo, o něco levnější než SQUIRT a stejně efektivní.

      https://road.cc/…y-wax-283265

      0 0
      • milan.v  

        Ten mám asi půl roku doma, zatím neotevřené, stále squirtuji… Ale dobré vědět… ;o) Od Morgan Blue mám pár věcí, vše dobré…

        0 0
    • Šedus  

      Juice Lubes CERAMIC, jsem spokojený. Stačí fakt málo, olej na řetězu drží, dokonce mi při koupi říkali že nemusím po aplikaci mazat i půl roku :D

      0 0
    • bikerGT  

      Hele nebudu lhát ale za mě apsolutně nejlepší je

      https://www.2hmoto.cz/…40-supermoto

      0 0
    • Kos_CZ  

      Mažu voskem a točím řetězy. Letos to takhle mám první sezónu a zatím na prostá spokojenost. Nevýhodou je nutnost si nakoupit víc řetězů. Výhodou je údržba (když myji kolo tak mi to tak akorát vychází, že přitom i měním řetěz = jednou za cca. 300 – 400 km) a fakt, že se od řetězu nezaprasím. Ale je fakt, že nejezdím za deště a blátem…

      0 0
      • pepek  

        Déšť a bláto právě nevadí.

        0 0
      • novas752  

        Déšť je vosku úplně šumák. Bahno vadí ale i tak toho vydrží víc než jakékoliv jiné mazivo.

        0 0
        • Kos_CZ  

          To jsem ani netvrdil – dodal jsem to proto, aby byly moje zkušenosti (velmi krátké) zasazeny do podmínek z nichž vychází…

          0 0
    • Nachtlauf  

      Jen bych se zeptal zkušených uživatelů, protože budu teď dávat nový řetěz Shimano XT. (Starý jsem podědil od předchozího majitele kola.)

      Jen otřít z povrchu ten tovární konzervant a uvnitř v rolnách ho nechat, nebo řetěz skrznaskrz propláchnout odmašťovačem a kompletně nově promazat? Díky.

      0 0
      • scoty  

        Jezdím taky shi XT. Rozbalím a řetěz ještě smotaný v hadovi postříkám lehce isopropylem a utřu hadrem. Otočím hada a totéž. Chytnu hada za konec a vyvěsím, střiknu na hadr a protáhnu jím řetěz. Žádné hloubkové odmašťování, jen odstraněni antikorozního nástřiku z povrchu. Poté namontuji na kolo a namažu BR. Dále řetěz v jeho životnosti (cc140000) ještě tak 3× až 5× namažu jak se mi chce. Nesundavám, nečistím.

        0 0
    • Nachtlauf  

      Tak jsem trochu zapátral skrz strejdu Gůgla, a našel jsem tuhle 4 roky starou odpověď na otázku, jestli původní tovární mazoš v řetězu nechat. Má se jednat o ofic. informaci od Shimana:

      "…from one of Shimano’s main tech gurus, Nick Murdick,

      BikeRumor: What is Shimano’s official stance on the chain lube that comes stock on a shimano chain? Is it actually a lube, or a grease? And is it best to leave it on until the chain gets noisy and relube, or strip it right away and relube before riding?

      Nick: So that brings us to lubrication. I mentioned that the chain wears because of friction as the chain moves to wrap around a gear. Well, that friction is reduced if there is lube on the chain. If there is dirt mixed in, the lube makes a bigger difference in reducing friction. If there is water mixed in, the lube helps displace the water. The grease that comes on a Shimano chain is applied at the factory to the individual pieces before the chain is assembled. The grease does a better job of reducing friction than aftermarket chain lubes and it lasts longer. The main reason we use liquid chain lube, whether it is one that stays liquid or a dry lube that has a solid lubricant in a liquid carrier (like a PTFE lube) is because we need to get the lube on a part that is not accessible without disassembling the chain. So the best thing to do when installing a new chain is to leave the factory grease on, not apply any other lube, ride until it wears out and then start applying liquid chain lube. In dusty conditions you can wipe off the outside of the new chain with a rag that is wet with a gentle degreaser to keep dirt from sticking to the grease. The factory grease also keeps the chain nice and quiet. After soaking a chain in degreaser and then lubing the chain with liquid lubricant the chain gets noticeably louder."

      0 0
      • MatS  

        Presne takto to taky delam. Otru mazivo jen zvenci hadrem s trochou odmastovace a jezdim nez to puvodni mazivo nezmizi. Vydrzi fak celkem dlouho.

        0 0
      • kovar  

        Dělám to tak, jak píšou. Nasadím řetěz, přejedu hadrem s petroletherem, aby nebyl lepkavý a jedu. Spokojenost. Pak domazávám olejem na řetězy (TF2 wet extreme), NE vodníma emulzema. A samozřejmě olejničkou. Čistotu řetězu udržuju hadrem, žádný černý šmír se nekoná. S životností řetězu taky spokojenost.

        0 0
        • Delkim  

          To není mazivo, ale konzervant co extrémně lepí prach. Pryč s tím a normálně namazat čímkoliv.

          0 0
          • mojos  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • mr.nikdo  

            Borec ze Shimana rikal neco jineho :)

            0 0
            • yorg  

              Borec ze Shimana je placen podle hospodaření firky a tedy zejména objemu prodeje. Takže čím více řetězů se prodá, tím lépe. :-)